Toon posts:

Chello geeft niet alle pagina's weer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt een zeer wazig probleem. Het begon gister avond al. Ik merkte dat sommige sites het niet deden. Ook in Microsoft Outlook kreeg ik error bij het ophalen/verzenden van mail. Dus vandaag probeer ik weer aan de slag te gaan voor school en 1 van de belangerijkste sites, www.go-ime.nl site van school zeg maar, doet het niet. Samen met heeeeel veeeel andere sites. Toch doen aardig wat sites het nog wel. O.a. www.clanbase.com, tweakers.net, fok.nl en ook van allerlei verschillende sites. (ook .com) Maar toch doen er dus ook HEEEL veel het nog niet :) En ik kan dus ook geen mail meer sturen. Alleen nog ontvangen. IRC, msn werkt nog wel. Hotmail weer niet........

Het ligt niet aan mijn instellingen. Ik heb niets veranderd, ben wel een ervaren computer gebruiker, dus weet wel wat ik doe. Nou heb ik al mijn modem gereset, computer opnieuw opgestart, ipconfig release/renew en het zelfs even op mijn andere netwerkkaartje geprobeerd. Maar nee, het blijft hetzelfde.

De chello helpdesk al gebeld, maar dat werkt niet, daar krijg ik ruzie mee. Zij probeerd me naar mijn (email) instellingen te verwijzen. En daar ligt het toch echt niet aan.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? En wat ik het beste kan doen?
Ik ga zo nog 1x de helpdesk proberen iig. Hopen dat ik iemand beters aan de lijn krijg.

Andere mensen in mijn buurt hebben trouwens nergens last van.
Ook hebben ze vandaag een beetje in de straat lopen kloten. Paaltjes neergezet e.d. Van 10-50m van mijn huis. Maar het lijkt me niet echt dat dat er iets mee te maken heeft.

edit: Owja. Er komt nog bij dat ik opeens een nieuw IP-adres heb. Ik denk sinds ik mijn modem gereset heb. Maarja, toch raar na echt HEEEEL lang al dezelfde te hebben. Lijkt me er wel mee te maken te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 19:16 ]

Verwijderd

Zit je achter een proxy server?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zit rechtstreeks op het internet.

Ik gebruik Windows XP trouwens.

Verwijderd

Al gecontroleerd op spyware, virussen, etc. etc.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Werkt het misschien wel als je niet de naam, maar het IP nummer van de sites invoerd?

Bijv: http://80.84.226.61

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Klinkt als een DNS probleem, probeer eens een andere DNS uit dit lijstje:
[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

Ik heb trouwens even het 'help' uit je topictitel gesloopt, dat is niet nodig om erin te vermelden.

edit:
het klopt idd dat je een nieuw IP hebt, zie bijv. Iedereen van chello heeft een nieuw ip!

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 04-02-2004 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ad-aware even gedraaid, en niets gevonden. (dat heb ik ook niet vaak :))
Virus scan ben ik nu aan het doen, maar lijkt me sterk. Ik gebruik altijd die online scan van Trend Micro, Housecall ofzo.

Als ik gewoon dat IP adres volg ipv de URL werkt het alsnog niet. Had ik ook al geprobeerd.

En DNS dacht ik dus ook als eerst. Maar vrienden van mij in de buurt die dus nergens last van hebben, hebben dezelfde DNS als mij. Maar ik zal iig nog even paar andere proberen.
Dank je wel.

Verwijderd

Draai je toevallig geen software (firewall) of iets dergelijks die het mogelijk maakt om sites te blokkeren?

Verwijderd

Topicstarter
Nee draai ik ook niet....

Ik heb zojuist weer de helpdesk aan de lijn gehad.
Een tamelijk slimmer persoon dan daarvoor.
Hij kon ten eerste niet veel doen omdat hun tooltje om in je modem te kijken en evt te resetten het tijdelijk niet deed. 8)7
Verder leek het hem dat ik alleen op tijdelijke websites kon of iets dergelijks en hij raadde me aan mijn modem 10 uur uit te laten staan en dus morgen het opnieuw te proberen. Dan zou ik weer een nieuw IP-adres krijgen wat wel volle toegang heeft of iets dergelijks......

Nou ik ben benieuwd!

Iedereen bedankt voor zijn hulp iig! Ik ga dit maar even proberen dan. :O

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Ik heb momenteel hetzelfde probleem, alleen doet msn en hotmail het ook niet. Fok en tweakers etc kan ik wel bereiken maar heel veel andere sites niet. En voor mij geld hetzelfde, ik heb geen firewall die het tegen kan houden etc. Erg irritant... kan zo niet zien of ik mail heb en ik ga zo een aantal dagen weg dus |:( :X

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb ook hetzelfde probleem, al een week of 2 / 3 zelfs.
Het probleem doet zich voor mét of zonder server ertussen, ik heb ok alle PC's in het netwerk al een Windows re-install gedaan, nergens Adware dus, ik gebruik al DNS-servers van XS4All en Demon, maakt ook geen verschil.

Chello al gebeld, maar die hebben geen idee hoe dit komt, ze hebben gekeken naar mijn verbinding en die was volgens hun in orde, dus konder ze niks doen :(

Het probleem komt spontaan op en gaat (soms na 5 minuten, soms na een paar uur) ook vanzelf weer weg, maar het komt tot nu toe telkens weer terug.
Oh well, nog een maandje en dan heb ik ADSL. Dag chello :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ik heb het ook (slashdot.org etc etc). Hetzelfde gebeurde een paar maanden geleden en toen lag het aan de verbinding met New York of zoiets. Duurde het een weekend voordat het weer ok was. Hoop dat het nu sneller gaat. |:(

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

El Gravedigger schreef op 05 februari 2004 @ 12:28:
Ik heb momenteel hetzelfde probleem, alleen doet msn en hotmail het ook niet. Fok en tweakers etc kan ik wel bereiken maar heel veel andere sites niet. En voor mij geld hetzelfde, ik heb geen firewall die het tegen kan houden etc. Erg irritant... kan zo niet zien of ik mail heb en ik ga zo een aantal dagen weg dus |:( :X
Idem hier :( Omgeving haarlem btw. Niemand die weet waar dit door komt? Erg irritant namelijk...

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

Topicstarter
Laatste keer dat ik met de helpdesk belde (vrijdag), was het probleem al wel bij chello bekend. Maar ze hadden de oplossing nog niet :<

Straks maar weer even bellen.

Verwijderd

Misschien als tijdelijke oplossing, gewoon een proxyserver gebruiken die niet in het Chello netwerk zit. Https (voor email enzo) zal volgens mij niet werken.

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
HIer in Nijmegen had ik er gisteren ook last van. O.a. www.download.com en www.hp.nl en .com was niet te bereiken.

Erg vreemd. 2-3 uurtjes later kwam ik er wel weer op.

I

Pagina: 1