G33rt schreef op 04 februari 2004 @ 19:31:
[...]
maak maar eens een nieuwe user met 'control userpasswords' - het gui ding maakt iedereen standaard admin - of althans, geeft teveel rechten.
DeMoN - nee, maar sanfranjake en ik gaven slechts onlogische dingen in rechtenstructuren aan, we willen windows niet bashen hoor

Ik kan gewoon kiezen watvoor rechten ik de user wil geven. Standaard staat dat keuzevakje inderdaad op administrator. Kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hier niet even naar kijken en meteen doorklikken. Misschien zou het iets logischer geweest zijn als daar 'Users' gestaan had. Morgen op het werk even proberen op een bak met SP1, kijken wat die precies doet
@DeMoN : Het is geenzins mijn bedoeling om Windows af te kraken. Ik ben reeds sinds de eerste versies een fanatiek gebruiker, en wil met mijn posts in dit topic met topicstarter meediscussieren over onlogische dingen. Dit topic lijkt me bijvoorbeeld erg nuttig voor de search, misschien dat iemand in de toekomst een heel wazig probleempje heeft, kan deze hier misschien een beetje een soort van verklaring uit halen

.
elevator schreef op 04 februari 2004 @ 19:54:
...
Ik vind het zelf ook een slechte beslissing, en ik kan er ook niet echt een reden voor bedenken. Persoonlijk pas ik het dan ook altijd aan @ work op de workstations die ik daadwerkelijk als workstations gebruik.
Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat ze het uit een soort van compatibiliteit doen / deden - veel oudere programma's wouden nog wel een temp dir maken in de root

Dit is een van de eerste dingen die ik verander

Zoeizo wordt het bij mij een 'Authenticated users' of 'Administrators' en voor users of domain-localgroepen 'Read and Execute'. Onder het mom van wat niet hoeft heb je ook niet
Tempdir in de root zit inderdaad in. Normaliter heb ik op mijn werkstation verborgen bestanden niet zichtbaar staan. Maar nu ik deze aanzet zie ik dat er een DOS 8.3 (C:\Docume~1\JakeXP\temp\ is aangemaakt voor een oud spelletje

Ijzersterk argument elevator