Ik heb hier onderstaand stukje code ter uitwerking van een opdracht:
Ogenschijnlijk niets moeilijk aan, maar het werkt dus voor geen meter. Ik denk dat het met een conversie probleem te maken heeft.
Stel ik heb als invoer 1230 dan zou dit 1+2+3 = 6 moeten zijn en dit weer gedeeld door 3. De uitkomst moet dan 2 zijn. Ik krijg er echter 200 uit; klopt dus niets van.
Het zit m dus waarschijnlijk in het feit ie rij[i] als string ziet oid. Nu heb ik atoi, strtoint, etc maar het werkt gewoon niet. Ik zie ff door de bomen het bos niet meer... Ik word er helemaal wild van, want het is toch abnormaal simpel. Wie biedt hulp
BTW: Ik gebruik Dev-c++ als ontwikkel omgeving
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #include <iostream> #include <stdlib.h> #include <string.h> using namespace std; int main() { string rij; int som; cout << "Rij getallen (afsluiten met een 0):"; cin >> rij; for(int i=0; rij[i] != 0; i++){ som += rij[i]; } //0 telt niet mee, want dat is het afsluitkarakter cout << "Antwoord: " << som << " gedeeld door " << rij.length()-1 << " is:" << endl; cout << (som / rij.length()-1); return 0; } |
Ogenschijnlijk niets moeilijk aan, maar het werkt dus voor geen meter. Ik denk dat het met een conversie probleem te maken heeft.
Stel ik heb als invoer 1230 dan zou dit 1+2+3 = 6 moeten zijn en dit weer gedeeld door 3. De uitkomst moet dan 2 zijn. Ik krijg er echter 200 uit; klopt dus niets van.
Het zit m dus waarschijnlijk in het feit ie rij[i] als string ziet oid. Nu heb ik atoi, strtoint, etc maar het werkt gewoon niet. Ik zie ff door de bomen het bos niet meer... Ik word er helemaal wild van, want het is toch abnormaal simpel. Wie biedt hulp
BTW: Ik gebruik Dev-c++ als ontwikkel omgeving
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 18:50 ]