Toon posts:

[Adsl] Getweakede Modem ( router ) loopt vast bij 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Behold: Topic nr 51234 over dit onderwerp ;(

Ik word helemaal gek. Ik heb nu al een klein jaartje mn Alcatel Modem Home getweaked naar een Alcatel Pro. volgens deze guide: http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=1&page=1 Nu wertke alles perfect TOT:

vandaag kwam ik er dus achter dat, als alle2 de pc's aanstaan en internet willen hebben, de verbinding dichtslibt :/ Er is dus wel nog verbinding maar geen up/download meer :? Ik heb alles al gecontroleerd, switch doet het nog ( getest bij een vriend ) de settings van de modem/router zijn nog hetzelfde en doen het ook nog als er maar 1 pc aan staat. Ook ligt het niet aan de pc's ( heb ze alle2 afzonderlijk door de switch verbinding laten maken en ze doen het alle2 nog ) Ook de tweak undo-en en weer tweaken helpt niet ;(

Ik ga er van uit dat dit dus aan de 'router' ligt. Nu heb ik eingelijk geen zin om een nieuwe router te kopen als ik dus niet weet of dit te verhelpen is. Heeft iemand een id ;(

Verwijderd

Topicstarter
niemand ;(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Maybe is het dit, een vrij bekend probleem met tweaked STHome's: [rml]intoxicated in "[ Mxstream] Na tweak valt internet steeds..."[/rml] ?

Anyways, ik move deze idd naar NT ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik een router koop en mn modem un-tweak zou alles het wel goed doen ?

Verwijderd

Een "echte" router is inderdaad beter. Ik moet er wel bij zeggen dat low budget routers zoals de sitecom serie ook makkelijk dicht te slibben zijn. Het beste naar mijn inzien en goedkoopste is een oud pctje inzetten als router en bijvoorbeeld ipcop erop installeren. Werkt hier vlekkeloos en krijg het niet dicht }-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:02:
Een "echte" router is inderdaad beter. Ik moet er wel bij zeggen dat low budget routers zoals de sitecom serie ook makkelijk dicht te slibben zijn. Het beste naar mijn inzien en goedkoopste is een oud pctje inzetten als router en bijvoorbeeld ipcop erop installeren. Werkt hier vlekkeloos en krijg het niet dicht }-)
ja maargoed, moet ik weer een pc laten draaien 24/7 en zooi installeren dat waarschijnlijk toch weer kut gaat werken and so on and so on :) als ik een sweex WLAN router + 4 p switch koop en mn modem terug tweak hoe groot is dan de kans dat de zooi dichtslibt ?

en kan ik op geen manier die 256 connecties flushen oid ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 18:15 ]

Verwijderd

Je kan ze best flushen, maar je houd die 256 limiet en die loopt toch snel weer vol. Vooral met programma's als e-mule of andere programmas die veel connecties innemen (tenzij anders ingesteld). Die sweex zal niet echt een verbetering zijn.

Omdat je zegt dat het met ipcop toch niet goed zal gaan even hier mijn beschrijving hoe ik het gedaan heb :

pc aan cd erin
kies green en modem
pptp
geinstalleerd (ongeveer)
naar webinterface adsl gegevens invullen en surfen
Ik vond het vergelijkbaar met het installeren van een hardware matige router ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan wou ik dit doen ( ik wil toch niet gaan voor de oude pc :) ) die hele zooi flushen en geen emule meer te gebruiken ( leechen doe ik @ tu wel ;) ) dan zou het toch wel redelijk moeten lopen niet ? Hoe en wat kan ik zien hoeveel verbindingen er open zijn en hoeveel een programma gebruikt ( kwa verbindingen ) en hoe flush ik die zooi ?

/me zit laag bij kas en heeft geen zin om extra routers/ oude pc's te kopen :)

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik heb die sweex router met de edimax firware, nu al een half jaar geen problemen meer gehad. zitten vier computers op, en kunnen allemaal tegelijk kazaa'en. daarmee wil ik zeggen dat een sweex router (bij mij) tenminste niet zo brak is als je vaak hoort. en ze zijn zeer goedkoop.

[ Voor 30% gewijzigd door newpegasus op 05-02-2004 20:25 ]

Verwijderd

Dan neem ik terug wat ik gezegd heb. Ik heb er geen ervaring mee met die apparaten. Ik weet alleen dat die sitecoms niks kunnen hebben uit ervaring.

Mocht je toch met je eigen modem doorgaan. Via telnet kan je inloggen. Dan doe je invoeren nat. Dan list om connecties te zien. En evt flush of clear.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:09:
Dan neem ik terug wat ik gezegd heb. Ik heb er geen ervaring mee met die apparaten. Ik weet alleen dat die sitecoms niks kunnen hebben uit ervaring.

Mocht je toch met je eigen modem doorgaan. Via telnet kan je inloggen. Dan doe je invoeren nat. Dan list om connecties te zien. En evt flush of clear.
vage shit want daar staan maar 10 - 15 connecties :? ik snap dr echt geen zak meer van :?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Gebruik je dhcp?
Heb je wel verschillende ip adressen op je pc's?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
justmental schreef op 05 februari 2004 @ 22:34:
Gebruik je dhcp?
Heb je wel verschillende ip adressen op je pc's?
jaja :) want het dingetje heeft immers een 1,5 jaar gewerkt @ 2 pc's :)

edit:

woei woei woei woei! toen ik mn 2e pc aanzat kreeg ik me een huge list bij die nat staan, heb toen geflushed en alles doet het weer :) nu kijken voor hoelang ( ik zal geen emule meer gebruiken ) iedereen bedankt :> en ik laat wel iets van me horen als t weer ligt te bitchen hier :)

:>

edit2: dus vanaf nu iedere zondag een flush doen ofzo ? ik neem aan dat dat geen kwaad kan ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:43 ]

Verwijderd

Dat lijkt overbodig, de connecties die die verliest zal die ook wel weer maken. Dit zal aan spyware liggen. Install ad-aware eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 08:23:
Dat lijkt overbodig, de connecties die die verliest zal die ook wel weer maken. Dit zal aan spyware liggen. Install ad-aware eens.
runt al op alle2 en geen spyware te bekennen :)

Verwijderd

Kijk dan eens bij nat wat er allemaal voor connecties worden gemaakt. Een pc maakt uit zichzelf nooit zoveel connecties namelijk. Of install een firewalltje om dat even te bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:15:
Kijk dan eens bij nat wat er allemaal voor connecties worden gemaakt. Een pc maakt uit zichzelf nooit zoveel connecties namelijk. Of install een firewalltje om dat even te bekijken.
vooral port 80 ( is IE dacht ik ) en port 6669 ( geen id wat dat is :) )

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

6669 vind ik eng klinken. Ik zou eens googelen welk worm daar gebruik van maakt

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op 06 februari 2004 @ 18:20:
arf :/ de pc maakt alleen connecties aan met 6669 en die heb ik vorige week nog geformatteerd :/ /me haat broertjes :(

( de andere is n laptop en geeft alleen port 80 aan :) )

(en wat is 1863)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 18:31 ]

Verwijderd

Wow die poort is http://www.mysternetworks.com/.
Een p2p programma dus. Je broertje dus ... })

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 00:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 00:45:
Wow die poort is http://www.mysternetworks.com/.
Een p2p programma dus. Je broertje dus ... })
ik weet zeker dat dat niet op de pc staat. Ik ben nl beheerder @ die pc en niemand kan iets installeren zonder mijn toestemming 8) maar kan het niet kazaalite++ zijn dan?

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57

Mark Lor

...

MBV schreef op 06 februari 2004 @ 18:20:
port 6669 is uit mijn hoofd irc. Niks ernstigs dus.

[ Voor 64% gewijzigd door Mark Lor op 07-02-2004 01:48 ]

Verwijderd

Euh doe dan eens netstat -a op die pc en je weet het.
Irc kan niet zoveel connecties maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 01:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johnvanhensberg/godver.JPG
dit begint bij 0 en eindigd bij 265 ;(

;( ik word helemaak gek, ik heb nu 2 virusscanners gerunt en ze vinden alle2 niks, toch blijft hij zo onnoemelijk veel connecties maken ;(

volgens mij verdient dit een eigen topic ;(

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Je bent gehacked volgens deze site: http://nsit.uchicago.edu/alert/port-135.html Er staat ook nog iets over windows update.

Als je virusscan niets kan vinden zou ik anders eens je pc reinstallen, om daarna _alle_ updates van windowsupdate te downloaden, servicepacks etc.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 09 februari 2004 @ 16:24:
Je bent gehacked volgens deze site: http://nsit.uchicago.edu/alert/port-135.html Er staat ook nog iets over windows update.
Kolere

en dan te bedenken dat ik een kleine week geleden precies dit:
Als je virusscan niets kan vinden zou ik anders eens je pc reinstallen, om daarna _alle_ updates van windowsupdate te downloaden, servicepacks etc.
gedaan heb ;(

edit: heb net nog n scan gedaan, hij vondt een worm :Y) na deze gedelete lijkt alles weer te werken :>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:32 ]

Pagina: 1