[KPN] MobielPlus abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104943

Topicstarter
Door een actie van de Rabobank (http://www.rabobank.nl/imode) ben ik tot de ontdekking gekomen dat KPN in redelijke stilte een nieuw abonnements
vorm heeft geïntroduceert, namelijk KPN MovielPlus. Met dit abonnement kan
je een bundel inkopen en uit deze bundel kan je alles doen (bellen in binnen-
en buitenland, sms, mms, gprs (dus ook imode)) je krijgt bij dit abbonnement ook
een gratis omruil garantie, telefoon wordt gratis op gehaald en terug gebracht
en in de tussentijd krijg je een leentoesten.
Hoe groter je bundel hoe goedkoper je belminuut/sms kosten worden. buiten je
bundel bel je en sms je voor het zelfde bedrag als in je bundel.</p>
KPN bied de volgende MobielPlus abonnementen aan; €18,50 €25,- €35,- €50,- €70,- €100,-

zie een compleet overzicht van de abonnements vormen. http://www.vtu-telecom.nl...43D9-BAC0-BD96B6E93AB3%7D

de volgende link voor het nieuwsbericht http://www.vtu-telecom.nl/vtu-telecom/nieuws.asp

Op de website van kpn word er voor de rest nog met geen woord over het nieuwe
abonnement gezegt.

via google is er ook nog maar weinig over te vinden, 3 gsm-shops bieden het
abonnement op dit moment aan.

Wat is jullie mening over de nieuwe abonnementsvorm van 'ons' KPN?

Ik ben van mening dat dit Imode een stuk interesanter maakt omdat alles uit
1 bundel komt :) , en je betaald ook geen abonnementskosten meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Je kan via de linkjes op de news-post bij planet meer informatie vinden: http://www.planet.nl/plan...ontentid=443197/sc=065f81

Dit abonnement maakt weer eens goed duidelijk hoe DUUR I-mode bij KPN is, ze willen gewoon net als bij SMS meer dan 90% winstmarge op hun data-diensten.

Ik vind I-mode echt belachelijk duur, bij een abonnement van minder dan 30,- euro per maand betaal je net als bij prepay 17,50 euro PER MB!! en zelfs bij een abo van 50,- euro betaal je NOG 10,- euro per MB. Bij ALLE abbo's van Orange Free is dit slechts 3 euro per MB en bij Telfort zelfs maar 1,50 euro per MB!!
KPN is dus meer dan 10x zo duur als telfort!!

Ook vind ik de gekozen bedragen in hun bundels nogal doorzichtig: ze zijn zo gekozen dat het het vergelijken met Orange Free moeilijker te maken. Orange Free heeft namelijk dezelfde structuur, alleen andere bedragen:

Orange Free: 20, 30, 40, 60 of 80 euro
KPN MobielPlus: 18.50, 25, 35, 50, 70 of 100 euro per maand

Zoals je ziet komen ze nooit overeen, dit natuurlijk om te verdoezelen dat KPN veel duurder is. :r

Deze nieuwe structuur maakt het mogelijk om voor 18,50 per maand I-mode een keer te gebruiken, dit kon vroegen alleen met een bel60+ 0,5 MB bundel = 25,50 euro. Maar vraag niet wat je er mee kan want je HELE maand bedrag is al op na 1MB I-moden (17,50 per MB)!
En 1 MB is echt zo op. KPN zegt dat je er 30 I-mode pagina's mee kan bekijken of 30 min Internetten op een PDA, maar dit is volgens mij wat rooskleurig voorgesteld.

Alsje niet veel belt, maar wel een beetje wil I-moden dan is MobielPLUS echt HEEL ON-aantrekkelijk! :(

Stel je belt niet veel maar je wil elke dag in de trein 5 nieuws-sites bekijken (tweakers, nu, webwereld, planet, en het weer bijvoorbeeld) dan ben je dus 5MB verder (30 dagen x 5 x 35kb volgens de KPN site) .

VROEGER nam je dan een Bel 60 abbo en een I-mode bundel van 5Mb bij elkaar 35,50 euro per maand.
NU moet je daarvoor een 50,- euro Abbo voor nemen (10,- per MB)!

Niet alleen is dit dus 15,- euro duurder ook heb je nog eens 60 bel minuten MINDER! Ook het laagste tarief : 3,50 euro per MB dat je dus vroegen bij een 5MB I-mode bundel van 17,50 euro kreeg, heb je nu pas als je een 100,- euro per maand abbo afsluit! (en dan is het tarief nog steeds hoger dan Orange met 3,- euro per MB!)

mijn conclusie is dan ook dat KPN de I-mode gebruiker gewoon nog meer wil uitmelken dan ze al deden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Laat KPN het maar lekker uitzoeken. Ze prijzen zichzelf uit de markt. Tis idd goed afgekeken van Orange, maar KPN maakt t vergelijken moeilijker door weer met voordeelnummers te werken.
ALs je een abbo van 100 euro heb bij KPN dan is het basistarief 18ct! En dan voor 10 voordeelnummers 9 cent...(maarja die mag je alleen voor vast en KPN netwerk gebruiken...)
Neem dan Orange 80, dan bel je naar ALLE vaste en Orange nummers voor 9ct en naar overige 16 ct...