hoe filter je het geluid achter een liedje weg?

Pagina: 1
Acties:

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
Heej
k kon dit nergens vinden dus ik denk dan post ik ut maar!
mijn vraag is dus hoe ik van een liedje B.V.: Marco Borsato ofzo het geluid weg filter en alleen de stem over hou!
ik heb Magix Music maker 6 daar kan het niet echt mee :(
dus als iemand een trucje weet of een proggie ofzo Laat het me weten !

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gaat je niet lukken (tenminste niet zoals je dat wil).
Je kunt met een equalizer een bult frequenties eruit filteren die buiten "stem-bereik" liggen, maar je blijft daarbinnen gewoon de "muziek" horen. Je kunt dus geen a-capella maken als je dat dacht ;)

Cool-Edit (tegenwoordig Adobe Audition) is wel een heel erg goed audio-bewerkingsprogramma, en daarmee kun je een heel eind komen. Maar je krijgt gegarandeerd niet het resultaat dat je denkt te krijgen...

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 04-02-2004 18:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Er zijn wel wat truckjes, maar 100% krijg je het niet weg. Je kunt bijvoorbeeld een kanaal inverteren, en dan er mono van maken. Dan hou je alleen nog het echte mono geluid over. Als vervolgens het signaal weer inverteerd, en dan bij het orgineel voegd, dan zou je als het goed is, alleen de stereo informatie over moeten houden... en daar zit meestal het minste stem in (die is meestal gewoon mono, op galm e.d. na)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het omgekeerde van een karaoke bestand? Intressant, wat wil je daar nu mee doen? Denk inderdaad dat het lastig is, want dit is helemaal in elkaar gemixed. Misschien dat je Marco even kan vragen of hij het even kaal voor je inzingt :)

Verwijderd

Misschien een frequentie killer? Gemini heeft er eentje, daar kun je per kanaal meerdere frequenties killen. Ik weet alleen niet of het dan ook echt prima werkt, aangezien hij met vaste frequenties werkt, en niet elke artiest op dezelfde frequentie zingt. ;)

Verwijderd

Bij sommige tracks heb je enige kans, doordat de gitaren en zut niet centraal op de stereo track zitten, en de stem wel. Door te kijken wat dus hetzelfde is kun je de stem los krijgen. Ik weet dat sommige voice removers zo werken, maar dit moet omgekeerd natuurlijk ook te doen zijn. De technische kant hiervan ontgaat me echter :)

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
bedankt voor jullie hulp maar het is nog steeds niet helemaal gelukt :( maar het meeste is nu weg!
Pagina: 1