Toon posts:

HD word 42 Graden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe maxtor diamondmax plus9 80gb.
Toen ik deze pas had en windows erop heb gezet enzo werd hij idle onegveer 32 graden met internetten enzo. maar nu in dezelfde situatie word hij al gauw 42 graden. ook met de zijkant van de kast af(41). Ik vind dit vrij vreemd, hoe zou dit kunnen komen?
alvast bedankt

Verwijderd

faq:
Verder zijn hoge temperaturen (boven ~45 graden) niet echt bevorderlijk voor de levensduur van een HDD. Pas dan koeling toe waar nodig.
je zit nog onder de grens ;), maar het is idd wel hoog. Heb je heb al geprobeerd te koelen? Die maxtor's kunnen behoorlijk nijdig zijn...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:01
Tja, zou niet weten waarom hij nu warmer is dan vroeger. 42 graden is echter niet zo extreem dacht ik, dat zijn mijn HDD's ook zo ongeveer.

Als je het teveel vind zou je een extra fan bij je HDD kunnen schroeven, maar met deze temps lijkt me dat niet echt nodig eigenlijk..

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had al gelezen dat ik net onder de grens zit, maar het is wel vreemd dat het zoveel is gestegen terwijl ik deze hd pas 4 a 5 weken heb.
en zelfs met kast open..

Verwijderd

Temperature

- Operating (°C) 5 to 55
- Non-operating (°C) -40 to 71

bron: http://www.maxtor.com/en/...amondmax_plus_9/index.htm

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Mijn Maxtor 120Gb SATA wordt zonder koeler al 50 graden als norton aan het virus scannen is. Als ik een file kopieer dan wordt hij rond de 40 graden. Heb er nu een luidruchtige koeler onder hangen waardoor hij nu maximaal 25graden wordt.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:21

paradoXical

The ParadoX

Mijn IBM schijven werden zonder koeling ook zo'n 45 graadjes (das nog niks in vergelijking met mijn SCSI schijven)

Nooit iets aan de temp gedaan, tot mijn RAID array eruitschoot.. HD naar de kut.. 2 fans erachter gedraaid, ze blijven nu onder de 30 graden.. Scheelt veel in de levensduur, ik zou even een fan monteren als ik jou was. Als het je teveel herrie maakt dan kun je ze ook gewoon op 7volt laten draaien, scheelt erg veel herrie..!

[ Voor 15% gewijzigd door paradoXical op 04-02-2004 20:46 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
mijn ibm en wd werden altijd tussen 45 - 50 graden ( soms uitschieters tot 55 graden)

nu heb ik andere kast, al een tijdje, met casefan ervoor, en dat doet wonderen
stressed 29, idle 25

en later nog maxtor 120 gig 8 mb cache 7200 rpm gekocht, zonder koeler 22 stressed, 20 idle _/-\o_

dus hang er een casefan voor :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1