Toon posts:

M2V en WAV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een behoorlijke leek ben.
Ik probeer nl al een een tijdje een DVD te branden met Adobe Encore en dat lukt niet erg.
Eerst heb ik met de Mpegencoder van Premiere de AVI files geexporteerd en ik krijg dan een M2V file voor het beeld en een WAV file voor het geluid.
Het lukt mij niet om deze beide files aan een knop in het menu te koppelen zodzt er een film met geluid wordt afgespeeld.
Ik zal waarschijnlijk wel iets er doms doen maar ik zou graag weten wat dat dan wel is????????

Rob

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Stappenplan :

- importeer in Encore je wav bestand met import as asset
- importeer in Encore je m2v bestand met import as asset
- selecteer de geimporteerde video file, rechtermuis menu -> new timeline

Er wordt een nieuw window weergegeven met daarin je video.
Tevens is het monitor window zichtbaar, waar je de video kan afspelen !

- Selecteer in het project window het WAV bestand die je geimporteerd hebt en sleep deze naar de timeline van de video en plaats het WAV bestand onder de video
in de audio 1 track

Je ziet nu een blauwige balk, dat is je video en een groenige balk, dat is je audio.

Ga naar het monitor window en speel je timeline af en controleer of de video en audio afspelen

- Ga naar je project window en maak daar een leeg menu aan ->
rechtermuis menu new menu -> menu window wordt weergegeven (zwart en leeg).
- Sleep nu vanuit je project window de timeline naar het nieuwe menu window -> er wordt een button geplaatst met een link naar je timeline (= video + audio)
- rechtermuis menu in het menu window, kies preview from here om het menu te testen.

Als het goed is heb je zo een simpel menuutje gemaakt met een werkende button naar je video & audio

Hier een screenshot als voorbeeld (de rode pijlen zijn de sleep-acties van het WAV bestand naar de audio 1 track en het slepen van de timeline naar het lege menu) :

Encore screenshot

[ Voor 20% gewijzigd door Xymox op 04-02-2004 20:15 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j