Toon posts:

Sitecom wireless network problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb een aantal dagen geleden een wireless broadband router en access point ineen gekocht, van Sitecom (WL 108 om precies te zijn). Ik heb er ook gelijk 3 pci cards bijgekocht, een voor alle 3 mijn computers.

Ik heb de software en de kaarten geinstalleerd op alle computers en de router (of het home station, whatever) is aangesloten en alle computers zien hem.

Dit zijn de instellingen voor "computer 1":

IP-adres: 192.168.1.1
Subnet-mask: 255.255.255.0
DNS-1: 192.168.100.254

Maar, als ik in een browser dit adres typ:

192.168.0.1

kom ik niet in het control panel van de router. Ik heb de firewall verwijderd, andere ip's gebruikt (bijvoorbeeld 192.168.0.10 bij het IP-adres) maar niks heeft gewerkt.

Ik heb ook geprobeerd om de Sitecom helpdesk te bellen maar daar krijg ik na 30 minuten nog niemand aan de lijn.

Ik heb hier veel topics over gevonden in de search van GoT en van alles geprobeerd maar niks hielp. Ik heb ook nog gekeken voor een firmware upgrade maar die zijn er niet eens.

Ik draai Windows XP.

Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en weet je de oplossing? Antwoordt dan AUB even :)

Alvast bedankt,

Kilroy

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar - ben inmiddels door de helpdesk wachtlijst heen en ik typ dit al draadloos ;) AUB close dit topic moderators :)

Kilroy

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57
Voor mensen die dit ooit ook hebben:

Het standaard ipadres voor sitecom routers is 192.168.100.254
Als je dus naar 192.168.0.1 surft krijg je in ieder geval géén router ;)

p.s: Toch wel nieuwsgierig: Hoe lang heb je moeten wachten voor de helpdesk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat stond dus fout in het boekje :(

Maar, het duude iets meer dan een uur. Moet wel zeggen dat de helpdesk zeer deskundig is maar het duurt heel erg lang voordat je ze aan de lijn krijgt.

Kilroy

Verwijderd

We hebben dus hetzelfde probleem, alleen is het ons wel gelukt om via het "foute" ip-adres in de setup van de router te komen.

Maar dat was dus maar 1 keer, daarna werkte het niet meer (en vantevoren ook tig keer geprobeerd).

We kunnen dus nog steeds niet Internetten, de diagnostics van @Home zegt dat de proxy-instellingen niet goed zijn??

Dus als iemand daar nog een tipje over heeft...