Toon posts:

Draytek 2200E Webinterface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb al sinds hele tijd een Vigor 2200E router waarbij ik telkens na een Firmware upgrade niet meer via de webinterface op de router kan komen.

Telkens ben ik weer terug gegaan naar de oude Firmware omdat ik deze functionaliteit niet wil verliezen, echter het moet toch ook mogelijk zijn om de nieuwe firmware versies te gebruiken inclusief de webinterface ?

Heeft iemand ervaring met deze router en dit probleem ? Ik heb afgelopen tijd al tientallen keren de firmware geflashed echter alleen bij een oude versie kan ik via de webinterface deze router beheren.

Iemand een suggestie ?

alvast bedankt

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
vertel even iets meer svp.
van welke firmware naar welke firmware ga je?

al gezocht op de pagina's van draytek?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al meerdere malen op de site van Draytek gezocht, maar helaas geen antwoord te vinden.

Heb weer eens een emailtje naar ze toegestuurd, en nu maar hopen dat ik dit jaar nog antwoord krijg.

In dit geval ga ik van versie 2.2.0 naar 2.3.8 dit is de laatste versie, maar ik heb al eerder alle upgrades geprobeert vanaf 2.0 tot de laatste versie helaas allemaal zonder sucess.

Dat wil zeggen de firmware wordt prima geflashed en kan met telnet alles doen, echter is er met geen mogelijkheid op de webinterface te komen.

iemand nog suggesties ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je wel de goeie poort enzo te pakken?

Standaard draait ie op 80 :) Misschien ben je een andere poort gewend, al zou het bij downflashen ook niet moeten werken.. Hmmm, vaag probleem heb je 8)7

Geeft ie geen foutmelding? Flash je hem wel als ie in Firmware-opwaardeer-mode zit? Ik had dat 1x niet gedaan, ding kon RMA :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

vaag, vindt-ie dan dat er gewoon geen website meer is, of vraagt-ie om een password ofzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Long shot maar bij een bridged verbinding zou het kunnen:

Gebruik je niet de .rst upgrades? Deze resetten de config terug naar default settings.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:06:
Hoi,

Heb al sinds hele tijd een Vigor 2200E router waarbij ik telkens na een Firmware upgrade niet meer via de webinterface op de router kan komen.

Telkens ben ik weer terug gegaan naar de oude Firmware omdat ik deze functionaliteit niet wil verliezen, echter het moet toch ook mogelijk zijn om de nieuwe firmware versies te gebruiken inclusief de webinterface ?

Heeft iemand ervaring met deze router en dit probleem ? Ik heb afgelopen tijd al tientallen keren de firmware geflashed echter alleen bij een oude versie kan ik via de webinterface deze router beheren.

Iemand een suggestie ?

alvast bedankt
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld met "niet meer via de webinterface op de router kan komen"
Krijg je geen inlogscherm als je het ip van je router intikt?
Klopt je password niet?
En met welk filetje (.rst of .all) flash je?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik had ook problemen met flashen naar 2.3.8. Het ding bleef hangen in TFTP server-mode na het uploaden van de firmware.
Stroom eraf, resetten, geen internet, ding was ook niet meer te benaderen.

Opnieuw geflashed, (router gaat automatisch in TFTP mode, als je dat flashtooltje gebruikt) zelfde verhaal. Nog een keer gereset, weer geflashed, toen deed ie 't.

Overigens gedaan met het oude flashtooltje, die nieuwe (2.5.2) kon heel die router niet vinden :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een melding dat de pagina niet gevonden kan worden, de router werkt verder prima, echter kom gewoon niet meer bij de webinterface.

heb het .all bestand gebruikt en alle instellingen bleven bewaard, heb 1x na het flashen de webinterface gekregen daar stond ook netjes v2.3.8 in maar nadat er nog eens de stroom af is geweest werkte deze niet meer.

Router functionaliteit is prima, maak ik nu ook gebruik van. en kan via telnet ook gewoon op de router komen.

Maar zoals ik al zei, de webinterface is toch erg handig om een aantal dingen in te stellen, en die zou ik graag weer terug zien.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Bij draytek (Valadis) adviseren ze altijd te updaten met de .rst en daarna opnieuw te configureren.

Heb je dat al geprobeerd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1