Problemen surround set.

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik heb vandaag een surround setje ontvangen (Fujitsu Siemens PST) maar ik krijg maar 1 speaker werkend (rechts voor) terwijl als ik de speaker test doe ik wel geluid krijg uit alle speakers.
Ik heb er een xbox en een minidisk speler op aangesloten, maar bij beide krijg ik maar geluid uit EEN speaker.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn, of mischien heeft iemand hetzelfde (gehad).

Het pakket is met de post gekomen, dus het zou ook evt kunnen dat het daardoor kapot is gegaan.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

kabeltje kapot misschien?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• peligro2k
nop :P heb ik wel getest

• peligro2k
yea, hij werkt opeens, moest de dts versterker resetten ofzo.
Nou had ik nog een vraagje of het goed was om de 2 achter speakers op oorhoogte horizontaal op te hangen.
Dit zijn de speakers:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OLC2228F5V/picserver.jpeg

wilde ze dus met de onderkant op de muur monteren, dat er als het ware een buis uit de muur steekt dus.

Zal dit goed voor het geluid zijn, of moeten die dingen echt op de grond staan.

Verwijderd

Tof setje, vooral die buizen! _/-\o_

Zet de speakers zo dat ze met het geluid de kortste weg naar je oren kunnen maken. Dus op oorhoogte is beter dan op de grond.
Zelf heb ik 2 spiekers aan 't plafond (*) gemonteerd en schuin naar beneden gericht, 1 recht voor me op buroblad, 2 links en rechts van me op het "3e" nivo van het buro (iets onder oorhoogte). EN die laatste 3 met hoekijzers vastgeschroefd, de rommel mot me niet van 't buro donderen.
De woofer onder het buro. Moet wel vrij kunnen stralen, maar welke richting is minder belangrijk.
(*) 10m verlengsnoer er tussen ....

Als 't goed is geïnstalleerd, kun je met de Volume (dat knopje in de tray) alle kanalen op elkaar afstemmen:
Boven / Beneden / Front / Surround / Bas .

• peligro2k
yea het klopt, je kan alles apart instellen, heel relaxed is dat :) maar ik ga dan zo even die speakers monteren op oorhoogte, zal wel wel vet uitzien :D

en de 2 fronts en center monteer ik onder de tafel waar mn tv op staat, zodat ik mn tafel nog wel kan blijven gebruiken zonder telkens een speaker om te gooien.
Pagina: 1