Toon posts:

[XP] mapinstellingen bewaren (grootte, type-map etc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe je een open-venster altijd zo groot weergeeft zoals je hem voor het laatst bekijkt? Ik geef een voorbeeld. Ik start een willekeurig programma en in het programma klik ik op "open" , dan krijg je het openscherm- > deze resize ik (groter) zodat ik meer overzicht heb.
Maar iedere keer als je het programma afsluit wordt dit openscherm weer klein. Dit wil ik dus ergens op kunnen slaan. Waar zit dat. Ook opties zoals Type-View wil ik voor alle mappen zelf kunnen vastleggen (thumbnails, tiles, icon, list , details)
IEMAND???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 22:16 ]

Verwijderd

Je moet je venster handmatig vergroten, en dan op kruisje klikken. Dan slaat ie wel op.

En voor details weergave, in explorer tools > folder options > view > op alle mappen toepassen.

(vertaal in het nederlands want ik heb de engelse versie)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:11:
Je moet je venster handmatig vergroten, en dan op kruisje klikken. Dan slaat ie wel op.

En voor details weergave, in explorer tools > folder options > view > op alle mappen toepassen.

(vertaal in het nederlands want ik heb de engelse versie)
het werkt niet codegen, maar iig thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:21 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:10
Om de weergave te behouden van elke map moet je de optie "de weergave-instelling van elke map opslaan" in menu "Extra" -> "Mapopties" aanvinken.
En wat dat openen scherm betreft. Heb het net ff geprobeert in Word (XP) en daar krijg ik de volgende keer wel een groter scherm dan de eerste keer, dus...

Verwijderd

Topicstarter
babbelbox schreef op 04 februari 2004 @ 22:42:
Om de weergave te behouden van elke map moet je de optie "de weergave-instelling van elke map opslaan" in menu "Extra" -> "Mapopties" aanvinken.
En wat dat openen scherm betreft. Heb het net ff geprobeert in Word (XP) en daar krijg ik de volgende keer wel een groter scherm dan de eerste keer, dus...
dat heb ik al aagevinkt staan. En in word werkt het idd, maar alle andere software (wat niet van microsoft is volgens mij) werkt dat onthoudt functie niet.

zoals BSplayer, adobe photoshop etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:56:
[...]

dat heb ik al aagevinkt staan. En in word werkt het idd, maar alle andere software (wat niet van microsoft is volgens mij) werkt dat onthoudt functie niet.

zoals BSplayer, adobe photoshop etc etc.
(nou hier een kick na 47 uur).....niemand weet hier een oplossing voor?

Verwijderd

Hij onthoud gewoon al je instellingen en trouwens een beetje aardiger en wat meer geduld mag ook wel hoor en niet van hij staat er al 6 uur in maar waarom heeft niemand een oplossing !!

Pascal

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 22:12:
Hij onthoud gewoon al je instellingen en trouwens een beetje aardiger en wat meer geduld mag ook wel hoor en niet van hij staat er al 6 uur in maar waarom heeft niemand een oplossing !!

Pascal
Kennelijk onthoud hij dus niet alle "open file" instellingen , want dat werkt voor zover ik weet alleen met MS office applicaties.

een kick na 24 uur is volgens de regel heel normaal (en niet 6 uur) en daar hou ik me dit keer aan (wat verkeerd ging de eerste keer toen ik nog nieuw was hier)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De MS Office "Open" dialog is anders dan die van de andere applicaties - hij kan meer (bv. zoeken in documenten enzo geloof ik), en het is dus niet het standaard component wat ook in de rest van Windows (zoals Wordpad of NotePad gebruiken) gebruikt wordt.

Ofdat het mogelijk is voor dat 'standaard' ding weet ik niet - maar je zou eens kunnen rondkijken met de term 'comdlg32' aangezien dat volgens mij de dll is die dit hele component verzorgt.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 februari 2004 @ 23:45:
Ofdat het mogelijk is voor dat 'standaard' ding weet ik niet - maar je zou eens kunnen rondkijken met de term 'comdlg32' aangezien dat volgens mij de dll is die dit hele component verzorgt.
hmm........maar hoe werkt dat 'comdlg32' dan eigenlijk? Het klinkt wel bekend, iets van Common Dialog 32 ofzo.
Pagina: 1