Toon posts:

Hercules Fortissimo III vs SB Audigy ES?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 2de kaartje als muziek-output naast m'n live!, en twijfel dus tussen deze twee. De audigy ES is overigens een gestripte oem-versie van de standaard audigy 1. De ES kan ik iets duurder krijgen dan de Fortissimo.

Nu ben ik al aardig wat review sites afgeweest dus ik ken de belangrijke verschillen wel, maar heb niet uit kunnen vinden of er qua (stereo) output nou relevant kwaliteitsverschil zit tussen de twee. Het gaat mij dus niet zo zeer om gaming (eax) of dvd (dolby gebeuren) maar om muziek. De specificaties van de audigy lijken iets beter; 24-bit dac vs 20-bit dac en een iets hogere dynamic range. Maar of het echt wat uitmaakt?

Heeft iemand persoonlijk ervaring met BEIDE kaarten? Svp geen gekibbel over specificaties of driverproblemen.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb geen ervaring met de Hercules, maar ik ben zelf overgestapt van een Audigy 1 Platinum naar een Terratec Aureon 7.1 Space, en de geluidskwaliteit van de Terratec is stukken beter dan van de Creative kaart.

Betere bass weergave, betere DAC's op de kaart, en niet zo gek duur :) (Terratec Aureon 5.1 Sky is goedkoper en qua specs gelijk). Misschien een optie om even de specs op te zoeken?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

die Aureon 7.1 Space is volgens de pricewatch op tweakers 89,- en de audigy ES maar 42,-. dat scheelt wel even wat. :9
ik ben zelf trouwens ook van plan een audigy ES te kopen, volgend mij is deze wel wat beter dan de Hercules Fortissimo.
maar goed, zoveel weet ik er nu ook weet niet van af. :X

en waarom gebruik je hem trouwens als 2e kaartje naast je live!? :?
je kunt die audigy toch beter voor alles gebruiken aangezien hij beter is?
:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 'm ernaast gebruiken omdat ik niet steeds de plugjes van m'n 4.1 boxjes cq stereo achter m'n pc wil verwisselen om te gamen cq muzieken;-)
De live! vind ik goed genoeg voor gamen en de 2de moet wat meer fidelity hebben voor muziek.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 20:42 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 20:42:
Ik wil 'm ernaast gebruiken omdat ik niet steeds de plugjes van m'n 4.1 boxjes cq stereo achter m'n pc wil verwisselen om te gamen cq muzieken;-)
De live! vind ik goed genoeg voor gamen en de 2de moet wat meer fidelity hebben voor muziek.
ik zelf heb de fortissimo III maar vindt dat nou niet echt een topkaart, drivers worden nooit vernieuwd, weinig instelmogelijkheden, geen direct ac3/dts of pcm afwisselend te gebruiken over de spdif, tenzij je de instelling omzet en de pc opnieuw opstart.

verder doet ie het in spelletjes wel ok, en de geluidskwaliteit is erg goed, het grootste voordeel voor mij dat ie van toslink gebruik maakt (optisch).

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dnc1n schreef op 06 februari 2004 @ 11:30:
[...]

ik zelf heb de fortissimo III maar vindt dat nou niet echt een topkaart, drivers worden nooit vernieuwd, weinig instelmogelijkheden, geen direct ac3/dts of pcm afwisselend te gebruiken over de spdif, tenzij je de instelling omzet en de pc opnieuw opstart.

verder doet ie het in spelletjes wel ok, en de geluidskwaliteit is erg goed, het grootste voordeel voor mij dat ie van toslink gebruik maakt (optisch).
De Aureon gebruikt ook Toslink, en kan on the fly wisselen tussen ac3/dts/pcm zonder reboot :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1