[Plesk] & [chmod] twee vragen...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
Hoi,

vraag 1:
Wie werkt er met Plesk server admin, en wie kan me vertellen hoe ik aliassen per POP3 box moet invoeren?

vraag 2:
Wat is de standaard chmod?
Dus, als je een php3/html file upload zonder de permissies te veranderen, wat is dan de chmod van die file? [ik heb zelf getest, en ik kwam uit op 744]

Vraag 2 komt voort uit een probleem op de site van phrea.com waar de permissies screwed zijn, en je dus de site niet meer op mag. :( [FTP/Mail/Webusers geen probleem verder]

Extra info:
De site draait op een LAMP config [PHP versie 3], gehost door NL Hosting, de server staat op de Amsterdam Internet Exchange backbone.

* LAMP: Linux Apache MySQL PHP

Mijn dank is zeer groot.

Oh ja, addy vraag: is het mogelijk om op een andere manier dan via de browser een MySQL dump te maken op een remote server waar je geen root van bent?
Doordat de site op zijn kont ligt [_alle_ fucking dirs!! :( :( ] kan ik geen MySQL query uitvoeren, dus ook niet dumpen. :(

• Phrea

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
Iemand een idee...? :)

Verwijderd

denk niet dat iedereen plesk gebruikt, is namelijk een pittig duur stukkie software.

Maar op www.wenhostingtalk.com weten ze het vast wel. Zitten erg veel mensen die plesk gebruiken.

Succes!

• Phrea

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
HPC, wat heb jij met starhost.nl?

- waar staan de servers precies? welke backbone?
- welke server admin software wordt er gebruikt?
- wat kost een ded server? hoeveel IP's/DNS'sen per ded server?
- wat heb jij met starhost.nl? ;)

:)

Verwijderd

Ok, mijn reactie is weliswaar wat laat, maar beter laat dan nooit niet waar??

- waar staan de servers precies? welke backbone?

Mijn servers staan bij www.interxion.nl (met 155Mbit >:) Backbones kun je vinden op hun site, zijn er in elk geval genoeg.

- welke server admin software wordt er gebruikt?

Op he moment gebruiken we raq3's maar deze zuigen aanzienlijk. Daarom gaan we binnenkort over op linux machines. Deze zullen we dan gaan voorzien van een webbased admin, welke dat wordt is nog niet bekend.

- wat kost een ded server? hoeveel IP's/DNS'sen per ded server?

Ik betaal voor een dedicated server incl. hosting fl 600 per maand excl. BTW. Hiervoor heb ik standaard 16 ip's en 10 gb dataverkeer

- wat heb jij met starhost.nl?

Noueh ik ben de eigenaar ervan. Dus tja wat heb ik er niet mee. Als je nog vragen hebt, just ask. :):):)

Verwijderd

HPC, wat heb jij met starhost.nl?
HPC vindt het plaatje van StarHost.NL er wel gaaf uitzien :+

Verwijderd

Inderdaad, vind ik het plaatje cool ;)

De jouwe is oook niet mis, lekker :+
Pagina: 1