Post hier de meest irritante soorten posts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 18:27
Nu eens een wat lichtzinniger (maar zeker niet onzinnig bedoelde) thread in dit forum. Wat vinden jullie, supermoderators in spe ;), de meest irritante, overbodige of trollerige soort posts op Tweakers.net? En hoe modereren jullie die?
Ik zal het startsein geven en er een paar noemen:

- Het geloei (Mooooooh }:O) in threads over supercomputers (SARA bv) e.d. -> 0 overbodig
- Intel geeft winstwaarschuwing: 'Moeten ze hun prijzen maar laten zakken, AMD RULEZ!' -> -1 troll? afhankelijk van context.
* dextertje lachte toch wel ff in z'n vuistje toen AMD ook met een winstwaarschuwing kwam, wat 'm tot de volgende sarcastische (bijna trollerige)post bracht. Zelfs al draagt hij AMD een warm hart toe en vindt hij het ook echt zielig voor AMD-fans.
- Bedrijf X (UPC) gaat dingen veranderen, zoals een datalimiet instellen: 'Dat stond niet in mijn contract' (Duh, dan zeg je je contract toch gratis op, lees de algemene voorwaarden er op na) -> 0 overbodig
- Ergerlijker vind ik posts als: 'Ik betaal er toch voor? Dus mag ik best 24/7 leechen!' -> -1 pure domheid en egoïsme (maar ja, die tag bestaat niet)
- mp3/BUMA-STEMRA/RIAA gerelateerde posts: ik wordt er elke keer zo moe van om uit te leggen dat je geen vergoeding (op bandjes, CD's etc.) betaalt voor illegale dingen, maar voor het LEGAAL kopiëren voor eigen gebruik (ook al is de CD van iemand anders). Maar ik begrijp de meeste posts wel... Als nu onder ieder relevante nieuwspost even wordt uitgelegd wat wel en niet mag volgens de auteurswet, dan zou dit toch een heleboel zinloze posts schelen, denk ik.
- 'Firma X heeft product Y uitgebracht, hij zal f 1000,- kosten': 'Wow, en wat gaat die kosten?' -> 0 dyslectisch (maar ja, deze tag bestaat, om begrijpelijke redenen :7, ook niet; misschien is de tag: 'lees, GVD!' wel een goede >:))
Meer in het algemeen is het vaak ergerlijk hoe slecht mensen lezen voor ze hun commentaar leveren. Ik kan me wel voorstellen dat je niet alle posts leest (zeker niet als er een heleboel staan), of dat je niet iedereen direct naar de bron kijkt, maar lees het artikel dan in elk geval een beetje.

Weten jullie nog 'leuke'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Er zijn inderdaad veel posts waar je eigenlijk best "voor straf" -1 zou willen geven vanwege domheid of irritatiefactor. Maar vaak moet je toch maar een 0 geven. Onterechte trolls zijn namelijk ook irritant. 0: domme sukkel zou soms wel een leuke tag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Grapjes, op grapjes, op grapjes. Na twee grapjes is het wel duidelijk (0: Open Deur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Alles over ISA sloten
:r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

:? Mwja ('t is voor mij nu eigenlijk maandag, Lang weekend genomen) Maar da's waar ja (nu je het zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Moet ik dat echt uitleggen? Komt in bijna elke mobo thread terug.

"Er zit geen ISA slot op :'( "
"Maar goed ook, ze moeten maar eens stoppen met die verouderde troep"
"Maar het is altijd nog handig voor een Soundblaster AWE"

Echt verschrikkelijk vind ik dat. Bijna dagelijks dezelfde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Steeds dezelfde domme vragen als: Wat is dat voor gek PCI-slot, da's een CNR slot, wa's een CNR slot? Da's dus al 100 keer uitgelegd.
OF, waarom halen we /. eerder in dan TA, TA staat echt onder /. ? (Da's tenminste voorbij :))
Of: Waaruit bestaat de lijst van grootste stijgers dan uit, wnat ik stijg ook veellllll... :(.

Maar ik vind het prima, zo kan ik mijn behulpzame karakter tenminste voer geven.
En ja, ik zal nooit iemand afzeiken vanwege de domme vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

'Firma X heeft product Y uitgebracht, hij zal f 1000,- kosten': 'Wow, en wat gaat die kosten?'
- 1 RTFP! (read the fucking post)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
RTFRP (Read the fucking related posts!)

Het komt ook vaak voor dat mensen dingen vragen waarop het antwoord heel makkelijk te vinden is als je even een gerelateerde nieuwspost doorkijkt.

Maar dat vind ik niet echt irritant, en het levert weer wat karmapuntjes op als je even zo behulpzaam bent het op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 18:27
RTFP is wel een leuke tag, ja. :) Enige nadeel is dat mensen misschien niet weten wat het betekent, maar ja daar heb je de FAQ voor .
Open Deur zou ook wel een geschikte tag zijn.
Aan de tag 'domme sukkel' heb ik af en toe ook wel enorm behoefte, maar ja, da's flamen als moderator...
En ik kan me vaag herinneren dat er ooit voor de tag 'inzichtloos' o.i.d. werd gepleit, maar dat er redenen waren dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste users lezen de FAK(Q) ook niet, maar hijs wel leuk.

En ook altijd op die posts over vidkaarten, dat iedereen gaat blaten hoe duuur ze wel niet zijn, en hoe erg 3dfx nou wel niet achterloopt op NVIDIA en dat soort gezeur. En dat is in elke post over een vidkaart erg niet leuk.
Pagina: 1