[IIS] EventID 1009

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb een Windows2003 Server die IIS 6 en SQL Server 2000 draait. Hierop draait een "classic" asp site.

Nu krijg ik in mijn event log een Warning: eventid 1009, W3SVC

Dit heeft tot gevolg dat de applicatie herstart wordt, de warning omschrijving is:

A process serving application pool 'DefaultAppPool' terminated unexpectedly. The process id was '1992'. The process exit code was '0xc0000005'.

Google leverde niets zinnigs (behalve andere mensen die op zoek zijn naar de oorzaak van de warning) en op de ms site staat ook niets.

Iemand ideeen?

[edit] Het process id is van w3wp.exe, het www worker process. Dat proces kapt er dus mee, wat er voor zorgt dat de applicatie herstart wordt, en dus alle sessies weg zijn. Ik kan niets zinnigs vinden over waarom het proces vastloopt. Geen script of databasefouten, nada, noppes.

[ Voor 39% gewijzigd door zneek op 05-02-2004 19:23 ]

Verwijderd

Wat doet dit in PNS :? Anyway, -> Software Algemeen dus :)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Heb je hier iets aan?

Rustacean

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Die site had ik ook al gevonden. Is wel 1009, maar bron is niet W3SVC, en dus gaat het om een andere fout. De 1009 uit W3SVC staat daar wel al onder de ge- submitte codes. Oftewel, iemand anders heeft dit probleem ook al gehad.

Ik zal nog even iets uitgebreider vertellen hoe en wat:

Warning:
eventid: 1009
source: W3SVC
Description:
A process serving application pool 'DefaultAppPool' terminated unexpectedly. The process id was '1992'. The process exit code was '0xc0000005'

Het nare gevolg is dat alle sessies afgesloten worden, aangezien de worker gekilled wordt, en dus de hele applicatie. Er wordt direct een nieuwe worker gespawned dus je krijgt geen foutmelding, en merkt verder niets. Alleen je sessie kwijt is lastig als je net bijv een winkelwagen vol met artikelen hebt samengesteld.