Toon posts:

Hoeveel decibel standaard Intel P4 cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier hoeveel decibel een boxed cooler van een Intel P4 3,0Ghz FSB800 512KB maakt?

Ik wordt gek van de herrie, maar een Zalman kan niet in Silent Mode draaien, dus moet ie in Normal Mode en dan komt ie op 32db, ik weet niet of dat nou minder herrie is dan wat ik nu hoor.

Verwijderd

kweet niet precies hoeveel DB de mijne maakt kheb een P4-2,8 800mhz boxed cooler. maar maakt zeer weinig geluid zeker als ie van dat silent mode gebeuren gebruik maakt.

1 tip: De draadjes van je cooler naar je mobo lopen over een plastic rigeltje over je cooler, haal die daar uit dat scheelt een heleboel herrie. Dit komt omdat de draadjes heel erg snel gaan trillen en das het irri geluid wat je dan hoort

Verwijderd

Anders doe je een 7 volt mod ;) . Als je temp niet te hoog zijn >:)

Verwijderd

denk dat een processor dat niet zo leuk vind zeker niet bij games of andere zware programma's

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
je kan ook een fanbus maken die tussen 5V en 12V kunnen schakelen of tussen 7V en 12V, afhankelijk hoe stil je 't wilt hebben...

of gewoon een rheobus die traploos tussen 5V en 12V ingesteld kan worden.

ook makkelijk is de fanmate van zalman die je ertussen kan stoppen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/fanmate1s.gif

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:55:
denk dat een processor dat niet zo leuk vind zeker niet bij games of andere zware programma's
Mwa, ligt eraan. Zelf ook mijn cooler @7volt. Maarja denk dat je wel kan opzoeken naar andere coolers B) . Mijn boxed cooler is hardstikke stil van mijn intel p4 2,4 @stock speed. >:) . Dus zou zo zeggen zoek het eens uit, of koop een leuk coolertje.
Trouwens 32DB is niet erg stil :9

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:31:
Weet iemand hier hoeveel decibel een boxed cooler van een Intel P4 3,0Ghz FSB800 512KB maakt?

Ik wordt gek van de herrie, maar een Zalman kan niet in Silent Mode draaien, dus moet ie in Normal Mode en dan komt ie op 32db, ik weet niet of dat nou minder herrie is dan wat ik nu hoor.
Ik werd ook gek van precies dezelfde type cooler en heb hem vlak na mijn aankoop vervangen met een zalman 7000 AlCu... wat een rust :o

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik had ook zo'n koeler op mijn P4 3.0 (als het goed is een koeler met een koperen onderkant en allu vinnen). Dat ding zwalkte steeds van laag naar hoog toerental ook als de pc idle was.
Hen hem toen vervangen voor een andere boxed intel koeler (2.6), diae was een stuk stiller en hield de cpu zelfs koeler.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb maar gewoon een Coolermaster Aero 4 Lite gekocht, die zijn maar 19 euro bij Mycom, daar kon ik hem niet voor laten liggen.

Het is ook nog een vette cooler ook, gruwelijke fan zit er op!

Ik ben van mijn herrie makende Intel Boxed Cooler af, woohoo!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Naar wat ik gelezen heb overal, schijn je te horen wat boven de 30 db komt. 32 db is dus echt heel stil. Als je je kast dicht hebt zitten, vraag ik me af of je hem nog hoort boven de rest van de achtergrond muziek. De boxed cooler schijnt te vergelijken te zijn emt een stofzuiger. Ik denk dus dat je er wel vanuit kan gaan dat ze zalman's een stuk stiller zijn.

Daarom laat ik ook in mijn nieuwe pc meteen een Zalman 7000A-CU zetten, die hoor je amper.

[misschien off-topic]
Waarom kan een Zalman niet in silent mode draaien?
[/misschien off-topic]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De boxed cooler schijnt te vergelijken te zijn emt een stofzuiger. Ik denk dus dat je er wel vanuit kan gaan dat ze zalman's een stuk stiller zijn.
Ligt er een beetje aan. De Zalman zal idd wat stiller zijn, maar zeker als je bv. speedfan gebruikt maakt het waarschijnlijk niet zo veel meer uit. Zelf draai ik met de Intel boxed cooler van een 2.6/800FSB die ik met speedfan op 5% laat draaien. Je hoort hem dan echt bijna niet.
Het enige wat nog net even stiller is zijn de koelers van www.noisecontrol.de , die zijn echt super :)

Verwijderd

hooglander1 schreef op 06 februari 2004 @ 17:13:
Naar wat ik gelezen heb overal, schijn je te horen wat boven de 30 db komt. 32 db is dus echt heel stil. Als je je kast dicht hebt zitten, vraag ik me af of je hem nog hoort boven de rest van de achtergrond muziek. De boxed cooler schijnt te vergelijken te zijn emt een stofzuiger. Ik denk dus dat je er wel vanuit kan gaan dat ze zalman's een stuk stiller zijn.

Daarom laat ik ook in mijn nieuwe pc meteen een Zalman 7000A-CU zetten, die hoor je amper.

[misschien off-topic]
Waarom kan een Zalman niet in silent mode draaien?
[/misschien off-topic]
Onder de 30db hoor je ook echt wel hoor ;) . Anders ben je goed doof :X . 32db is nog best lawaaig B)
Pagina: 1