Toon posts:

Probleem met Tréma's in MacOS10.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Wie kan mij helpen. Ik heb net op de hele studio MacOSX10.3 geiinstalleerd. Als fontman. gebruiken we SuitcaseX1. Nu hebben we een groot probleem met de trema's. Die worden niet uitgedraaid. Vooal de é, ê, ë, en de è. Wie weet wat hier aan te doen is??

Groeten :)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Met uitgedraaid bedoel je dus uitgeprint neem ik aan? :?

kleurbleur.nl

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Vanuit welk progsel draai je uit en op wat voor een printer?

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich vooral voor als ik in Xpress ga printen. Het gekke alleen is als we een document postscripten en dan door distiller halen om een pdf te maken voor drukwerk, of een cPDF, dan staan ze wel op de pdf. En nee het zijn ook niet de printer fonts die niet werken, omdat die niet meespelen in dit verhaal. Dit omdat we een RIP aan de printer hebben hangen, en omdat het voorheen met os9 wel goed ging.

Ik vraag me nu alleen af of het een instelling is of een Bug. Is het een Bug? Is ie dan van Quark 6.0 (dat denk ik... programma spoort niet. Quark is de nederlaag aan het accepteren volgensmij.) of van Suitcase X1.

:)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 10:01

chem

Reist de wereld rond

Doe eens een uitdraai vanuit een andere app dan Quark, maar wel met X1 ?
En andersom; quark maar geen X1 ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Draait die RIP op een werkstation? Dan zou je daarop een hotfolder kunnen aanmaken waarin iedereen met XPress PDFs naar toe kan sturen...

Suitcase is voor het font probleem niet verantwoordelijk, ik denk iid ook dat XPress in de fout gaat. Heeft Quark geen user forum op het web zoals bij Adobe?

Edit: dat hebben ze:
http://www.quark.com/service/desktop/support/techinfo/

Gezocht op 'diacritical':
'Any font that uses extreme negative widths for any of its characters can have display and / or printing problems within QuarkXPress, including the utter disappearance of these characters.'
http://www.quark.com/serv...info/article.cfm?idx=4099
Volgens Quark zijn de Fontographer fonts dus niet goed. :z

[ Voor 46% gewijzigd door benoni op 05-02-2004 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Das lekker makkelijk van Quark zeg...

De rip hangt bij ons aan de printer. We hebben de Canon CLC1130 staan met de ColorPassZ40 Rip. Een perfect apparaat. Ik denk dat Xpress zijn werk niet goed doet.

naja ben blij dat we Adobe CS Premium hebben besteld, duurt alleen nog een week.

Als iemand voor de tussentijd toch nog een oplossing weet.... graag

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In Acrobat Distiller zit ook een mogelijkheid om een hotfolder te maken, maar zover ik weet geen mogelijkheid om 't meteen uit te printen (wel om te openen).

Je kunt op de (Apple) server een Applescriptje draaien die een map in de gaten houdt en kijkt of er .ps bestanden binnenkomen. Die bestanden kan ie door Distiller laten openen. Hetzelfde script laat je op vers geperste .pdf bestanden zoeken en die naar de printspooler sturen. Ik heb een script dat erop lijkt, moet ik ff opzoeken.

Uiteraard zijn er ook workflow programma'tjes te koop voor wie niet van knutselen houdt. ;)

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Je kunt mapacties configureren in OS X, en guess what... dat script hebben ze al voor je gemaakt!

Quark XPress 6.0 is gewoon ruk. Heb 'm hier op proef gehad en is linea recta terug gegaan! Damn, wat een baggerprogsel. :(

We draaien nu al 6 weken succesvol met InDesign CS en nog geen echte problemen tegengekomen.

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
RèLF schreef op 06 februari 2004 @ 10:10:
Je kunt mapacties configureren in OS X, en guess what... dat script hebben ze al voor je gemaakt!

Quark XPress 6.0 is gewoon ruk. Heb 'm hier op proef gehad en is linea recta terug gegaan! Damn, wat een baggerprogsel. :(

We draaien nu al 6 weken succesvol met InDesign CS en nog geen echte problemen tegengekomen.
nou... ik krijg hem gelukkig zeer binnenkort CS. Ik zal je vertellen dat ik niet kan wachten. Quark is mij met de paplepel ingegoten, maar ze hebben de DIE-HARD Quark user echt hard laten vallen. Nu kunnen ze van mij d**d vallen...

Ik draai CS nu op mijn PowerBook _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1