[XP] Verkenner: Mappenlijst en Explorerbalk naast elkaar?

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Ik loop al een tijdje te fucken met mijn verkenner en het lukt me maar niet om de goede instellingen toe te passen. De perfecte verkennerinstelling heb ik al gevonden, die zit namenlijk in Windows 2000 Professional. Om dit te realiseren moet ik twee dingen veranderen en vandaar dit topic.

1e vraag: /me <--- opgelost, zie eerste reply :)
Het is me gelukt standaard snelkoppelingen te starten met een mappenlijst dmv "%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,c:\". Je hebt daarmee ipv de explorerbalk (die balk met allemaal info over bestanden die geselecteerd zijn bijv) een mappenlijst. Nu werkt die mappenlijst niet zoals die uit Win2000. Als ik namenlijk op een map in de mappenlijst klik dan opent hij de map niet alleen, maar in XP gooit hij de hele onderliggende tree ook nog eens open. Iets wat ik vaak niet wil en wat voor een rotzooi zorgt. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb mijn instelling toch echt niet op 'webinstellingen' staan (qua dubbelklikken enzo)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/novagamer/windshoos_instel.jpg

2e vraag:
Hoe krijg ik de mappenlijst EN de eplorerbalk naast elkaar? Het is nu het één of het ander. Maar ik wil ze allebei zoals in Windows 2000!

Ik heb een plaatje in elkaar gepaint ervoor, klik op plaatje voor 100% grootte van wat ik precies bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/novagamer/windhoos_tumb.jpg

Is dit te realiseren (behalve door terug te gaan naar Win2k :P) en zoja hoe?
Alvast bedankt voor de reacties enzo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Novah op 04-02-2004 16:31 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat hij de subfolders automatisch uitklapt kan je tegengaan door in "Folder Options" onder "Weergave" "Display simple folder view" uit te vinken .
Voor het idee van 2 balken naast elkaar weet ik na veel zoeken ook niet hoe dat moet , ik mis ook de layout van Win2000 :'(

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 04-02-2004 16:20 ]

How do you save a random generator ?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
enchion schreef op 04 februari 2004 @ 16:19:
Dat hij de subfolders automatisch uitklapt kan je tegengaan door in "Folder Options" onder "Weergave" "Display simple folder view" uit te vinken .
Voor het idee van 2 balken naast elkaar weet ik na veel zoeken ook niet hoe dat moet , ik mis ook de layout van Win2000 :'(
Ouch wat stom van me, werkt nu mooi. Bedankt man! Nu nog de layout werkend krijgen.... toch wel jammer dat Microsoft dat zo heeft omgegooit. Ik denk dat best wel veel mensen erg gehecht waren aan de Win2000 windows verkenner weergave.

Je wil wel graag mappen in een treevorm natuurlijk, lekker overzichtelijkm, maar aan de andere kant vind je het superhandig die details qua schijfverbruik, bestandstype en grootte te zien in die linkerbalk. En nu is het één of het ander. Terwijl dat in Win2000 allebei kon.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem maar dan anders, :P

ik wil dit:

Hier staat wat ik wel wil

maar ik krijg elke keer dit als ik deze computer opnieuw open...

Hier staat wat ik niet wil

ik heb eenvoudige mappenweergave uitgezet, hij slaat mijn folderinstellingen op ik zet mappen (explorerbalk) elke keer uit en start deze computer opnieuw op en mappen (explorerbalk) staat er weer, very irri, someone help me please

Vraagje 2 aan novah: kan je mij zeggen hoe ik mijn standaard rode kleur van het afsluit Kruisje wat bij mijn foto's rood is en bij jou blauw. iemand anders mag natuurlijk ook reageren als ie het antwoord op mijn 2de vraag, ik wil wel alleen het kruisje voor de rest niets...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 11:10 ]