Toon posts:

Exchange 2003 Mailboxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een trial version van .net 2003 en exchange 2003 draaien met op een client office xp 2003.

Weet iemand hoe ik een mailbox kan maken in exchange 2003? Ik heb op de client al een profiel aangemaakt en op de .net2003 server een user, waar exchange 2003 OP die user ook een mailbox heeft aangemaakt, maar als ik dan inlog met office xp etc dan krijg ik die mailbox nergens naar voren in mijn exchange system manager.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Thnx Rutgerz

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:37
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:07:
Hoi,

Ik heb sinds kort een trial version van .net 2003 en exchange 2003 draaien met op een client office xp 2003.

Weet iemand hoe ik een mailbox kan maken in exchange 2003? Ik heb op de client al een profiel aangemaakt en op de .net2003 server een user, waar exchange 2003 OP die user ook een mailbox heeft aangemaakt, maar als ik dan inlog met office xp etc dan krijg ik die mailbox nergens naar voren in mijn exchange system manager.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Thnx Rutgerz
Hoe stom het ook klinkt, je moet eens proberen een berichtje van een al bestaande (werkende) exchange user naar deze nieuwe user te sturen. Op dat moment 'triggert' hij die nieuwe mailbox en doet hij het wel....

Wat ik al zei, het klinkt wazig, maar ik had vorige week hetzelfde probleem, en na zoeken op internet kwam ik deze tip tegen, die bij mij werkte.

Verwijderd

Topicstarter
nou dat werkt dus niet (stuur een mailtje van een pop account naar die exchange) en dan krijg ik een foutmelding retour.

ik krijg deze melding als ik in office xp 2003 het profiel kies (mijn naam) die hetzelfde is als mijn inlognaam op de .net 2003 server :

--

De verbinding met de microsoft exchange server is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.

--

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 12:08

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Active directory>users and computers> USER>> properties. Exchange tasks

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De verbinding met de Exchange server is niet aanwezig,. Zou je daar dan eens kijken ? Waarschijnlijk dns of replicatieprobleempje. MX record aanwezig in DNS ?

Office 2003 al geactiveerd ? Misschien is deze daardoor offline geraakt. Of perongeluk zelf Off-line gezet ? 'Klik op 'Bestand' en in dit menu zit een knopje 'work offline' :)

Wat krijg je op client en server voor meldingen in je event-log ? Ben ik heel benieuwd naar. Draaien alle Exchange-services ? Mailbox is pas in de system-manager op de server zichtbaar zodra er iets in de box zit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
office xp 2003 is geactiveerd!

waar kan ik die mx vinden dan?

exchange draait alles (services allemaal op start)

als ik exchange task doe, had ik al gedaan, dan worden er wel gegevens toegevoegd aan de user

waar kan ik die event-log vinden?

als ik dus bij het tabblad 'mail' in controlscherm een nieuwe profiel wil aanmaken, dan moet je exchange naam en gebruiker aangeven en dan gaat het dus fout. Dan krijg je die melding zoals eerder omschreven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outlook geactiveerd. maar ook online ? Check dat even :)

MX record is het record in je dns-zone dat naar de mailserver verwijst. Neem aan dat dit wel automatisch aangemaakt wordt door de Exchange wizard :) Zou je even kunnen checken. Het ontbreken hiervan kan veroorzaken dat je mailserver niet meer volledig bereikbaar is. Meer info over DNS vind je in de door mutsje gemaakte [rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml].

Event logs kan je met de 'Event viewer' bekijken. Staat in 'Systeembeheer', ofwel 'Administrative tools' ;) Kijk even op de server en de client of er meldingen verschijnen.

Overigens zijn deze dingen wel basiskennis van Windows :) In Windows Operated Systems - Policy staat het een en ander over de eisen die gesteld worden aan posts en topics. De meeste dingen had je zelf wel kunnen vinden door even in de Windows Operated Systems - FAQ te kijken of te zoeken met Google of de GoT search :)

Zie dat je nieuw bent. Welkom hier op GoT :) Hoop dat je veel plezier en profijt van je registratie hier zult hebben :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1