Hoi
Ik ben al een tijdje bezig met PHP maar ik heb nu een fout en daar kom ik echt niet uit.
Ik heb een tabel LINKS met de volgende velden:
id (int11)
Naamsite (varchar100)
Link (varchar100)
Soort (varchar20)
Datum (varchar16)
Wat ik wil is een pagina waar links op toevoegd kunnen worden. De gegevens naamsite, link en soort moeten ingevuld worden.
Dit is de code:
Nu krijg ik echter de volgende melding bij het openen van het php bestand:
Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in /mnt/extra/users/s122793/www/addlink.php on line 38
Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kan de fout niet vinden... Iemand?
Ik ben al een tijdje bezig met PHP maar ik heb nu een fout en daar kom ik echt niet uit.
Ik heb een tabel LINKS met de volgende velden:
id (int11)
Naamsite (varchar100)
Link (varchar100)
Soort (varchar20)
Datum (varchar16)
Wat ik wil is een pagina waar links op toevoegd kunnen worden. De gegevens naamsite, link en soort moeten ingevuld worden.
Dit is de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <? $mysql_user = "****" $mysql_pass = "****" $mysql_host = "localhost"; $mysql_dbn = "****"; if (!@mysql_select_db($mysql_dbn, @mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass))) { echo "database connectie mislukt!"; exit(); } if ($_POST["submit"] && $_POST["naamsite"] && $_POST["link"] && $_POST["soort"]) { $datum = date("d.m.Y H:i"); $sql = "INSERT INTO links SET id = '', naamsite = '$_POST[naamsite]', link = '$_POST[link]', soort = '$_POST[soort]', datum = '$datum'"; $res = mysql_query($sql); if ($res) { echo "Bericht toegevoegd.<p>"; echo "Ga naar de <a href=\"links.php\">links</a>."; } else { echo "Bericht NIET toegevoegd. Er is iets misgegaan met het invoeren in de database."; } } else { if ($_POST["submit"]) echo "Enkele velden vergeten!"; echo "<form method=\"POST\" action=\"$PHP_SELF\">"; echo "Naam:<br>"; echo "<input type=\"text\" name=\"naamsite\" value=\"$_POST["naamsite"]\"><br>"; echo "Link:<br>"; echo "<input type=\"text\" name=\"link\" value=\"$_POST["link"]\"><br>"; echo "Soort:<br>"; echo "<input type=\"text\" name=\"soort\" value=\"$_POST["soort"]\"><br>"; echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Bericht plaatsen!\">"; echo "</form>"; } ?> |
Nu krijg ik echter de volgende melding bij het openen van het php bestand:
Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in /mnt/extra/users/s122793/www/addlink.php on line 38
Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik kan de fout niet vinden... Iemand?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 16:09 ]