95+% van de TR's wordt actief en bewust gelezen, er worden er hoogstens 'per ongeluk' overgeslagen als het topic overhaast of om overduidelijke reden dichtgaat.
Een topic wat open blijft, waar normaliter een slotje op gezet zou worden of een user toevallig niet zo vriendelijk is betekent niet de ondergang van het forum !
En sterker nog: is de reden dat we moderators hebben. Een topic report is wat anders dan een slotje, dat realiseren mensen zich nog wel eens niet. Ik heb ook wel eens op ICQ klachten gehad van 'hey je hebt mijn TR nog niet gelezen', waarop ik dan moet antwoorden: 'jawel, en hij staat er nog zodat ik weet dat ik het topic in de gaten moet houden, maar ik kijk het nog even aan' of soms ook 'yup maar ik vond dat je geen gelijk had.' Dat is het voordeel van een beperkte groep harde werkers: consequent beleid met centrale controle. En daardoor kunnen wij met onze behind-the-scenes inzichten beter op situaties inspelen. TR's zijn een hint, geen bindend verzoek.
Als er warez worden gepost of iets anders dat niet kan ja, dan moet het weggehaald worden en de betreffende user een waarschuwing. Daar is een heldere policy over. Mar dit kan altijd nog in SEM gezet worden. Dikke kans dat daar binnen een uur een modje kijkt en de boel in orde wordt gemaakt

Sterker nog: dat soort 'haastbehoevende zaken'
hoort in
Schop een Modje zodat admins en globals erop kunnen reageren.
Dan ga ik er wel vanuit dat de mods rechten hebben om een post/topic in ieder forum te editen.
Dat hebben we niet en was recent nog onderwerp van discussie. Alle Admins hebben GM-rechten (Global Mod) en 7 reguliere mods. Contrary to popular belief hebben niet alle dokters ook GM-rechten, dat moet ik ook nog wel eens uitleggen op ICQ

For the record: de huidige global mods zijn Phreak, Jaymz, BalusC, Twynn, Oscar the Grouch, LuNaTiC en HlpDsK. De rest kan in principe alleen zijn eigen forum(s) modden, en soms wat meer/alle van de eigen hoofdgroep.
Je raakt ook het overzicht een beetje kwijt lijkt me als je nog meer kleurtjes/plusjes gaat uitdelen. Zelf gemod op een forum waar de admin kleurtjesgeil was en uiteindelijk 25 verschillende statussen had bedacht.
Ook het statussenverhaal is, zoals bekend, het afgelopen jaar bijgepoetst. Niet bekend is dat we recent ook de kleurtjes hebben geevalueerd

Maar voorlopig blijft alles bij de huidige, duidelijke verdeling
Hoofdverdeling: Zwart = user, kleurtje = crew.
Kleurtjes: Rood = forum, blauw = frontpage, groen = overkoepelend of onafhankelijk
Rood: Admins en Moderators.
Alleen het rode kruisje wil nog wel eens onduidelijkheid opleveren, maar er wordt gewerkt een een tooltip-oplossing waar we niet de hele database voor hoeven te verkrachten

Die is al eeuwen niet meer sticky

Het is gewoon zo dat er in het geval van een slecht topic altijd mensen moeten zijn die UTFS, RTFM e.d. gaan roepen

Een slecht topic stond laatst midden in de nacht om half 2 welzeker 25 minuten open, en trok in die tijd een stuk of 20 bullshit replies. En daar zijn 7 OW's voor verstuurd. Mensen leren het wel af hoor

Om maar weer terug te gaan op het regular invoerings-systeem: Dan kan je naar mijn mening beter weer Lite-mods aanstellen.. Dat is op zich ook weer wat duidelijker voor de beginnende GoTter

Wellicht dat we eerst moeten besluiten dat er een realistisch probleem is voordat we de crew gaan verdubbelen. Ik vind 25 minuten responsetijd lang na middernacht alleszins acceptabel, en als je bedenkt dat de betreffende spammer binnen 6 minuten op permanente vakantie stond helemaal

[flauw]De regulars zijn er nu ook al, ze kunnen alleen niks extra's

[/flauw]
Je bedoelt meubilair, da's wat anders