Toon posts:

PC + Receiver + TV Home = Digitaal TV + Mp3 geluid op PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een heel klein kamertje, van 2.5 bij 2.5, en ik heb een apparte ruimte waar de computer staat. Ik was benieuwd of dit ook samen gevoegd kon worden.

Computer kamer

PC computer met Gemini mengpaneel eropaan gesloten
Aangesloten op een oude Marantz Stereo Receiver.
2 oude B&W boxen.

Slaapkamer

Denon Receiver, DTS 6.1 etc.
2 nieuwe 601 S3 B&W boxen erop aangesloten
2 'niet noemenswaardige' boxen als surround
TV'tje, met Digitale TV van TV Home
DVD Speler

Nu was ik benieuwd of ik niet een mix van dit alles kon maken, en wat ik dan nog als extra's nodig zou hebben. Ik dacht zelf aan een combinatie van (op m'n slaapkamertje):

TV Home Decoder, PC en DVD aangesloten op de Denon receiver.
Mengpaneel aangesloten op de PC en Receiver.
de 2 Nieuwe B&W Boxen als front, en de oude als Surround

Tot zover moet het lukken, maar omdat ik zo weinig ruimte op m'n kamer heb moet m'n TV er haast wel uit wil ik dit realiseren.

tot zover de inleiding, nu mijn vragen:

Kan ik TV Home op mijn computer ontvangen en dan ook alle zenders gewoon afspelen? Iemand hier misschien ervaring mee?

En hoe zit het met DVD, kan ik DVD kijken via m'n 'stand alone' DVD speler, of moet ik persee een PC DVD speler daarvoor aanschaffen?

Heb ik een nieuwe Soundcard nodig die DTS signalen kan versturen naar m'n Receiver?

samenvattend,

Ik wil dus boven op m'n slaapkamer MP3 muziek vanaf de computer kunnen afspelen en mixen (via Traktor DJ Studio). Op hetzelfde beeldscherm wil ik ook graag Digitale TV kijken van TV Home en DVD's afspelen met DTS geluid.

Iemand tips of ervaringen?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Als TV home gewoon via de coax je TV binnenkomt moet je het ook op de PC kunnen ontvangen (wel TV-kaart nodig natuurlijk (sommige aldi vestegingen hebben ze nog voor 29.00)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat klinkt logisch.

Maar heb ik dan een Digitale Satteliet ontvanger kaart nodig:
http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=186

Of een gewone TV Kaart:
http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=170

Zit nogal verschil in prijs klasse en mijn budget is niet echt hoger dan 200,- euro's.

Ik hoop dat er iemand op Tweakers zit die hetzelfde als ik wil proberen of voor mekaar heeft gekregen.