[98]Bestanden verdwijnen langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zit hier met een probleem,
Het is hier bij mn vader's minibedrijfje waar 4 computers in een netwerkje staan.
2 ervan XP, 2 ervan 98, waarvan 1 98 echt héél oud is, PII 350Mhz gloofk.
Het is dus die laatste pc waar belangrijke bestanden opstaan waar nu alles begint te verdwijnen sinds de laatste week. (van programma's tot snelkoppelingen - iconen ..) Word en MediaPlayer werken nog maar al de rest is weg. Ook Jurisoft (advocaatsoftware) is volledig onvindbaar. Van Norton Antivirus staat alleen het icoon nog, maar als je erop klikt heb je al de knopjes, in het midden is geen scherm vindbaar. Kan dus niet scannen. Als ik de cd insteek van Norton zegt hij dat er al een versie geinstalleerd is, maar die kan ik niet verwijderen. Map onvindbaar en het configuratie scherm openen gaat ook niet meer. (zie je gewoon wit venster met alleen minimaliseer knop met erachter een venster (zo gelijk in verkenner met info en afbeeldingetje normaal- maar daar zie je gewoon links dus gebroken afbeeldingen (lege vakjes dus). Schuifcontrole gaf resultaat geen fouten gevonden. Ik heb de belangrijkste documenten al gebackup't via het netwerk maar er staat vb ook 'doelpunt' op (voor schoolpunten in te geven) wat iemand dus om de maand gebruikt voor de rapporten en nu dus nodig heeft. Vrij complex programma. Ik zal het ook backup'en.

Is het dus een virus ? Hdd die aan het doodgaan is ? (lijkt me wrs, pc al 6 jaar oud ofzo en pa weigert te update voor iets kapot is maja.) 3 weken geleden de esseniele updates voor win 98 geinstalleerd. (wat daarvoor NOOIT gebeurd is) en dus ook volledige systeem scan, zonder virussen.

Kan mss beter gewoon de volledige pc op zo'n raar back up ding zetten wat hier staat (zo'n 30Gb floppy ding of hoe dat noemt- of gewoon op een andere pc (toch niet veel hdd gebruikt) Maar als het nu een virus is ?

Ik ga nu ook proberen scanner via het netwerkt.

Wat te doen ? Of wat is nu het probleem ?

EDIt; google en GoT search leverde niets op trouwens ..

[ Voor 3% gewijzigd door Tofu op 04-02-2004 15:09 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Draai er eens een online virusscan overheen.. van McAfee of Housecall

Denk echt dat het een virus is..

[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 04-02-2004 15:12 ]

Pvouput live

• Tofu
Internet werkt ook niet meer :-(

Internet opties kunnen ook niet meer geopend worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Tofu op 04-02-2004 15:27 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klikt erg goed :)

Je pa wilt niet vervangen totdat ie kapot is? Zeg dat maar dan :P

Ik zou die pc eens helemaal opnieuw from scratch gaan installeren, dan weet je meteen of het bv een hardware probleem is. Nu zal er waarschijnlijk zo veel software op staan dat dat ook roet in het eten gooit.

Ook moet ik denken aan spyware etc, maar het lijkt me toch het best om helemaal overnieuw te beginnen of een nieuwe PC aan te schaffen.

• Tofu
oepz verkeerd knopje .

[ Voor 83% gewijzigd door Tofu op 04-02-2004 16:30 ]

Verwijderd

Om op internet te komen kan je misschien op een andere PC mozilla downen, en die installeren. En daarmee weer een online virusscan draaien. Of meteen een virusscanner op een andere pc downen, en daarmee scannen.

Alles eest ff op CD-zetten natuurlijk.

PS: overigens is dit ook een oplossing, maar geen wenselijke: Afbeeldingslocatie: http://www.free-dc.org/forum/images/smilies/computertrash.gif

Verwijderd

Dat wordt gewoon schoon installeren.
1. Als het een hardwareprobleem is, dan kom je dit (99,9% kans) ook tegen bij het opnieuw installeren.
2. Als het geen hardwareprobleem is maar een virus of spyware, heb je meteen een goede gelegenheid om de PC daar tegen te beschermen.

Heb je nog geluk, dat het in een bedrijfsmatige omgeving gebeurt. Daar zijn (horen te zijn) in ieder geval backups van de belangrijke data aanwezig.

Heb je trouwens geen image van die PC? Altijd handig als er 1 echt flink overstuur is. Scheelt je dan een boel installatiewerk. Zou ik dus ook zeker even maken, als je klaar bent met installeren.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit is natuurlijk spy/virus achtige software die de computer verkloot, of je kleine broertje ;) . Anders had je fouten teruggevonden in bestanden zelf, en fouten in namen van bestanden, als het aan hardware lag.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Tofu
Ik heb het gevonden, uitendelijk na veel AdAware 6 via netwerk enzo er op te draaien en toch in de internet opties terecht gekomen te zijn zag ik de homepage op het volgende staan;

* zal sbiet ff editen vd url, een of ander members en fortunecity en colombia ofzo ..

(waar ie dus de overige bestanden zou moeten downloaden maar de .zip was al offline gehaald dusja ..

Maar het was dus een gwn Love virusje .. gwn ff bestanden verwijderd, internet en printer er terug op en het was opgelost. Toch bedankt allemaal !!

[ Voor 19% gewijzigd door Tofu op 04-02-2004 21:11 ]

Pagina: 1