Toon posts:

[MSN] Diensten worden betaald?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las zojuist op utilitygeek.com dat MSN nu een apart bedrijf is dat alleen nog samen werkt met microsoft. Voor de gratis dientsten als messenger en hotmail zou binnen kort betaald moeten gaan worden...
weet iemand of dit echt zo is of slechts een fabeltje?

anders gaan we eens pr'en voor jabber :)

edit:

Yahoo idd ook ja... zoals inbericht hieronder staat

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 15:02 ]

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit belooft niet veel goeds voor de 'gewone gebruikers':

http://www.net4nowt.com/i..._article.asp?News_ID=1787

Verwijderd

Nou ik gebruik sinds kort trillian minimalistic en werkt echt perfect wat mij betreft mag het betaald worden. Komt icq tenminste weer eens om de hoek... EINDELIJK offline berichten sturen.. waarom dat bij MSN nog niet werkt mag joost weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 15:33:
Nou ik gebruik sinds kort trillian minimalistic en werkt echt perfect wat mij betreft mag het betaald worden. Komt icq tenminste weer eens om de hoek... EINDELIJK offline berichten sturen.. waarom dat bij MSN nog niet werkt mag joost weten.
Van mij mag het ook betaald worden, dan komt jabber pas echt opzetten denk ik, ik zelf gebruik al tijden lang jabber, er is alleen niemand die het ook wil (heb dus een lijst van 3 personen :p) gebruiken 'msn werkt toch goed' is het standaard commentaar...

Verwijderd

wat is jabber dan :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ach, wellicht dat iedereen dan eens ICQ gaat gebruiken wat gewoon lekker gratis is :P
MSN snijd zichzelf enkel in zin vingers als het betaald wordt lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
wat jabber is...? kijk hier maar eens voor nederlandse uitleg:

http://www.jabber.tk
http://home.hccnet.nl/willem.penninckx/vvjv/

officiele project site: http://www.jabber.org

ik zelf gebruik als client JAJC omdat deze alle functies ondersteunt en een paar goede plugins heeft: http://jajc.ksn.ru/

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 20:58
Ik hoop echt dat dit doorgaat, zou goed zijn voor de jabber gebruikers idd :D

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit heb ik vaker gehoord. En ik geloof er nog steeds niet in.
MSN is een leuke dienst voor MS en bovendien zit er een drukbezochte site vol bannertroep bij die standaard opstart bij aanmelding. (en heel veel mensen zetten dit niet uit/ cq lezen het graag)
Dit artikel staat totaal los van MSN.
Bovendien beargumenteer je het niet.
Nu is mail ook niet gratis, alleen merk je het niet omdat je het indirect betaald.

Ik betaal graag 1 ct voor 100 mailtjes (over zulke lage bedragen gaan die voorstellen).
Dat is voor mij geen aderlating, maar wel voor een bedrijven dat miljoenen mailtjes spamt.

Oftewel, ik vind dat e-mail tarief-idee iets waar echt serieus aan gedacht mag worden.

(Maar goed dat artikel is eigenlijk offtopic)

{signature}

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

FastBunny

Give it the Works !

Ach het gerucht gaat al zooooooo lang dat er voor hotmail en msn messenger betaald moet worden. Msn doet nog meer dan alleen dat :) Er is laatst officieel aangegeven dat hotmail en msn messenger gratis zullen blijven en dat in de toekomst andere msn diensten wel achter een abbonement kunnen gaan zitten.

:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Van mij mag het zeker een betaalde dienst worden :) Maar ja, zal wel niet zo worden...

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voutloos schreef op 04 februari 2004 @ 15:59:
Ik betaal graag 1 ct voor 100 mailtjes (over zulke lage bedragen gaan die voorstellen).
Dat is voor mij geen aderlating, maar wel voor een bedrijven dat miljoenen mailtjes spamt.

Oftewel, ik vind dat een idee waar echt serieus aan gedacht mag worden.
Er zijn zelfs soortgelijke ideeën (ook van Bill Gates overigens) waarin niet over geld gesproken wordt, maar over het doneren van een stukje CPU-power. Als een gewone gebruiker vijf minuten computertijd doneert aan een product, merkt hij dat niet (of in ieder geval weinig), terwijl een spammer het wel merkt. En dat wil Microsoft met deze voorstellen bereiken, dat het spammen moeilijker wordt.

Maar goed, ontopic: ik zou het vreemd en dom vinden als MSN daadwerkelijk zou beslissen om MSN Messenger en MSN Hotmail volledig betaald te maken. Dan kunnen ze wel inpakken. Ze moeten de extra diensten extra gaan pushen als ze meer omzet en winst willen genereren. Zonder MSN Messenger en MSN Hotmail is MSN ook niet erg veel; zeker niet buiten de VS. Bdw, TS waar heb je dit gelezen? Ik zag namelijk zo 1-2-3 niets op de site staan hierover.

Verwijderd

Je hebt het uit dit topic gehaald: http://www.utilitygeek.co...wthread.php?threadid=2400 :?

Ik zie totaal geen grond om aan te nemen dat het zo is, iemand die op internet iets post heeft van een vriend van hem gehoord dat... Weinig betrouwbare bron dus, ik vraag me zoiets pas af op het moment dat er een wat meer officiëlere bron is. Overigens is het ook makkelijk te controleren, gezien:
He told me that they will make it free for current members for a time, not taking new free membership...
Probeer een membership aan te maken en dan merk je het gelijk. Maar goed, mij lijkt het vooralsnog weinig aannemelijk.

Verwijderd

IcE_364 schreef op 04 februari 2004 @ 15:53:
Ik hoop echt dat dit doorgaat, zou goed zijn voor de jabber gebruikers idd :D
En voor de ICQ verbuikers. Jabbber is toch ook ICQ? niet?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:06:
n te nemen dat het zo is, iemand die op internet iets post heeft van een vriend van hem gehoord dat... Weinig betrouwbare bron dus, ik vraag me zoiets pas af op het moment dat er een wat meer officiëlere bron is. Overigens is het ook makkelijk te controleren, gezien:
Sowieso, als MSN af wordt gesplitst van Microsoft zal dat wel bij de persberichten op Microsofts site komen te staan en had dat toch al minstens de FP gehaald. Is niet gebeurd, dus vooralsnog is MSN een onderdeel van Microsoft.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 20:58
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:09:
[...]

En voor de ICQ verbuikers. Jabbber is toch ook ICQ? niet?
Ja ook voor de icq gebruikers, maar dat gebruik ik niet :P

hmm lees nu pas je post goed, nee jabber is iets anders dan icq, zie linkjes hierboven

edit:
edit 1: om maar meteen iedereen voor te zijn: ook voor alle andere protocollen idd
edit 2: icq verbruikers :D?

[ Voor 37% gewijzigd door IcE_364 op 04-02-2004 16:26 ]

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 21:24
IcE_364 schreef op 04 februari 2004 @ 16:20:
[...]

edit:
om maar meteen iedereen voor te zijn: ook voor alle andere protocollen idd
jabber owns.. en het is gebasseert op het niewe standaart. :)

inno

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
IcE_364 schreef op 04 februari 2004 @ 16:20:
[...]

edit:
edit 1:om maar meteen iedereen voor te zijn: ook voor alle andere protocollen idd
edit 2: icq verbruikers :D?
Haha nee ICQ ben ik al lang vanaf gestapt. Lan leve Jaber, nu mijn vrienden nog :P (ben je snel klaar hoor met 2 mensen maar het gaat om het idee).

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
k heb dat in dat topic gelezen ja, ik kon zo ook niets vinden erover, daarom vroeg ik hier of iemand er meer over wist... :)

ik hoopte er ook wel beetje op eigenlijk ;D
Pagina: 1