Toon posts:

[VNC] Welke VNC is de beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ga binnenkort twee weken ergens anders wonen, maar ik wil thuis op mijn eigen PC kunnen blijven gebruiken. (Thuis heb ik overigens fast-adsl van xs4all met een router.)

Nu hoorde ik dat VNC daar goede software voor is, maar je hebt er zoveel. UltraVNC, TightVNC etc etc.

Kunnen jullie mij aangeven wat jullie ervaringen zijn met de VNC's en eventueel met andere software?

Bij voorbaat dank!

Jasper

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55
Wij gebruiken hier TightVNC, werkt opzich redelijk. Is niet super snel, maar crashed wel af en toe bij ons.

Verwijderd

de stable versie van tightvnc is zeker wel ok.

vooral de ingebouwde web deamon is super handig, voor als je ff niet de client heb.

crashed bij mij zeker nooit!! :)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Hier gebruiken we UltraVNC. Is redelijk snel, zeker de nieuwste versies, maar loopt ook soms vast met een C++ lib error. Als het eenmaal werkt, blijft het ook werken.

Maar is Windows Remote Desktop geen oplossing?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Ik gebruik zelf Realvnc en die crashed ook heel af en toe. Die vind ik zelf wel vrij snel.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

is remote administrator geen optie?

http://www.radmin.com

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Radmin is inderdaad zeker aan te bevelen !!!!!!

Makkelijk te installeren, gebruik het nu bijna een half jaar en heb nog geen crash gehad :) En het is nog snel ook!

-

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Als speed je primaire voorwaarde is moet je niet aan vnc beginnen ook geen equivalenten ervan zoals radmin.

Bij speed is er maar 1 goede en dat is terminal server of de ingebouwde van winxp dat is in princiepe ts.

Wil je gewoon af en toe wat beheer dingetjes doen dan is vnc voldoende wil je echt op beetje goede speed wat werk doen is ts de enige oplossing. Persoonlijk heb ik alleen met realvnc gewerkt en die is ook nog nooit gecrashed en radmin heeft weer wat meer opties.

[ Voor 15% gewijzigd door venomous op 04-02-2004 15:20 ]

Specs

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RAdmin is denk ik geen optie omdat je dan een client moet installeren op de PC vanwaar je je thuiscomputer wilt gaan overnemen...
Denk niet dat ze zoiets toestaan in een internetcafe ergens in het buitenland...

Remotely Anywhere lijkt mij dan beter, aangezien je dan gewoon via een willekeurige internetbrowser je pc kan overnemen... (werkt met Java)
Zo kan je bijvoorbeeld Remotely Anywhere ook op verschillende poorten instellen (poort 80 is dan de meest voor de hand liggende) zodat je ook vanuit beschermde netwerken (waar alle poorten behalve 20, 21, 80 en nog een paar anderen dicht zitten) bij je pc kan komen...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RealVNC heeft een java webviewer ingebouwd? Een aantal andere ook....

Verwijderd

ik gebruik altijd Ultr@VNC

geen idee of dit de beste is maar dis mijn favoriet :P
lekker veel instellingen en snel

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 11:18
op dit moment gebruiken wij een door ons zelf aangepaste winvnc versie.
Op ruim 2 a 3000 pc's.

Uit wat testen bleek, dat bij ons de client van Tightvnc het snelst was.
Ik denk dat het meer lag, aan de ruime instellingen die Tightvnc heeft.

Achteraf hebben we nog getest met PCa. Dit blijkt toch echt VEEEEL sneller te zijn.
Ook kan filetransfer met PCa wat een nadeel is van VNC.

[ Voor 3% gewijzigd door pstalman op 04-02-2004 15:31 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
[quote]haggard schreef op 04 februari 2004 @ 15:24:
RAdmin is denk ik geen optie omdat je dan een client moet installeren op de PC vanwaar je je thuiscomputer wilt gaan overnemen...
Denk niet dat ze zoiets toestaan in een internetcafe ergens in het buitenland...
quote]

Hoi haggard,

Ik ga in het huis van een vriend van mij wonen, dus ik kan daar alle software installeren die ik maar wil.

In dit geval is dat dus geen breekpunt.

Jasper

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 10:56
Ultra Vnc, Veel mogelijkheden oa file transfer een replacement voor
notepad chat (tm) <g> . en het is mogelijk om je verbinding via encryptie te beveiligen (plugin) ..

Verwijderd

Ik gebruik eigenlijk radmin ook op het werk en ben er heel erg tevreden mee je kunt je eigen poorten instellen en het loopt het soepelste van alles wat ik getest had.

meer informatie kun je vinden op www.radmin.nl

Verwijderd

Topicstarter
De dingen die voor mij belangrijk zijn:

1. Moet kunnen omgaan met router
2. Met werken met win2k (server) en winxp (client)
3. Snelheid
4. File-transfer

Overigens bedankt voor al jullie reacties!

Jasper

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
radmin gebruik ik al een paar jaar sinds de eerste versie, het is snel en stabiel en heeft ook een filetransfer module. ook handig is dat je in 16 kleuren kan werken, werkt op een modem nog best aardig zelfs.

overigens is het wel of niet met een router samenwerken toch echt afhankelijk van de instelling van je router? bij radmin kun je iedere poort gebruiken, ook 80.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 15:40:
De dingen die voor mij belangrijk zijn:
1. Moet kunnen omgaan met router
2. Met werken met win2k (server) en winxp (client)
3. Snelheid
4. File-transfer
Waarom ga je niet met Terminal Services werken dan?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

0siris schreef op 04 februari 2004 @ 15:58:
[...]

Dat is standaard hier op GoT, RDP is de beste oplossing in dit geval (en in vele andere gevallen) en dan komen er altijd hordes mensen aan met alternatieven die trager zijn, vaker crashen etc.

Waarom ben ik ook nog steeds niet achter want in zijn geval is wederom Terminal Services de beste oplossing. De client zit al in XP, de Win2k server is ook al voorzien.

Maar ja.....

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op 04 februari 2004 @ 15:58:
[...]

Hoi Osiris,
Weet jij of Terminal Services ook werken op win2k "professional".
Keldon heeft het namelijk over win2k "server".

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tuurlijk werkt ts op w2k.
het is wel zo dat je met ts niet een desktop kan overnemen.

Tweak!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:44:
[...]

Hoi Osiris,
Weet jij of Terminal Services ook werken op win2k "professional".
Keldon heeft het namelijk over win2k "server".
Ik ging er van uit dat jij Win2k Server bedoelde maar als het Professional is gaat het helaas niet op, dat is namelijk de enige versie van Win2k die geen TS ondersteunt :)

Dan toch maar crappy 3rd party waar iedereen hier altijd zo blij mee is, blijft TightVNC of Radmin als beste keus over.
Pagina: 1