[TV] Philips TV ondersteund wel/niet RGB signalen

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:06
Ik snap hier eigenlijk weinig van, maar ik waag een poging

ik heb helaas geen info over mijn tv (philips blackline nogwat :P )

Het Probleem
Mijn xbox is omgebouwd en gebruikt wel is vaker NTSC signaal, wat zwart wit doorkomt door Composite video, dus ik heb een RGB kabel gehaald en als ik deze aansluit, wordt het beeld wel kleur, maar donkerder. het wit wordt bijvoorbeeld 20 tinten donkerder, kleuren vervagen, en het beeld ook

Geprobeerd
• Via S-Video verhelpen, maar dan ontvangt hij niet goed NTSC signalen :P
• Kabel gechecked, is ok beneden (philips breedbeeld tv _/-\o_ )
• Voor de rest valt er niks te checken :|

waar kan het aan liggen? ik denk zelf dat het signaal zwak is oid en mijn scart aansluiting aan het slijten is (too bad nothing last forever :P )

bij voorbaat dank :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Beerkeeper
Kick*

• Beerkeeper
iemand?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

lang leve NTSC. Kleur wordt wel doorgegeven, maar door een verkeerde beeld opbouw op jou tv wordt het zwart/wit. Dat is ook de reden dat RGB niet werkt. Je hebt wel de kleuren afzonderlijk, maar ze worden nog steeds in NTSC formaat doorgegeven.

Het enige wat je kan doen is een NTSC-PAL converter er tussen plaatsen, maar... die zijn moeilijk te krijgen, en als je ze hebt gevonden zijn ze onbetaaldbaar.

Dus de volgende tv die je koopt moet een zogenaamde multi-systeem tv worden, die zowel met PAL als met NTSC overweg kan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Beerkeeper
deepbass909 schreef op 21 februari 2004 @ 13:01:
lang leve NTSC. Kleur wordt wel doorgegeven, maar door een verkeerde beeld opbouw op jou tv wordt het zwart/wit. Dat is ook de reden dat RGB niet werkt. Je hebt wel de kleuren afzonderlijk, maar ze worden nog steeds in NTSC formaat doorgegeven.

Het enige wat je kan doen is een NTSC-PAL converter er tussen plaatsen, maar... die zijn moeilijk te krijgen, en als je ze hebt gevonden zijn ze onbetaaldbaar.

Dus de volgende tv die je koopt moet een zogenaamde multi-systeem tv worden, die zowel met PAL als met NTSC overweg kan.
hij kan ook met NTSC om, want mijn xbox weergeeft kleur op de tv, maar het beeld wordt donkerder

Verwijderd

brakke rgb kabel?

• Beerkeeper
zie startpost, mijn breedbeeld (um, mijn ouders breedbeeld tv) die geeft het wel goed weer op dezelfde kabel, dus er mankeert iets aan mijn tv lijkt me

om er even op terug te komen:

Het probleem is nog steeds niet opgelost, en ik heb vandaag een ps2 rgb kabel gehaald

allemaal netjes geinstalleerd, en ja hoor, weer dat donkere beeld

ik weet echt niet waar ik moet zoeken :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 18:02 ]

Pagina: 1