Toon posts:

Samsung 252B CDRW spuugt steeds CD's uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui

Kheb een probleem met m`n brander nl. het volgende:
M`n brander doet nu helemaal nix meer goed, als ik er een cd`tje indoe met bijv. een spel erop leest tie eerst gigantisch lang het cd`tje en daarna zegt tie dat er alleen een Track00.cda opstaat. Eerst deed tie ut nog wel, maar toen ik een cd-rw`tje wilde wissen, spuugde hij em midden in het wis proces uit en deed nix meer. Kheb hem daarna in een andere computer gedaan, maar toen nadat ik 2 cd`tjes normaal had gewist en gebrand hetzelfde; tijdens het wissen spuugde hij het cd`tje uit en nix meer.

Kheb Windows XP met SP 1
Het is een Samsung 252b cd-rw brander

HELP?

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 17:12

Neoz

Neoz & Hobbes

Checklistje

- Welke software gebruik je :?
- Heb je die al geprobeerd opnieuw te installeren :?
- Staan alle andere processen op je pc uit :?
- Is alles nog wel goed aangesloten :?

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
Checklist:

- Ik heb Nero 5.5 en 6.0 geprobeerd, ook opnieuw geinstalleerd
- Alles is goed aangesloten, kheb het zelf nog een keer gescheckd
- Er draait nix anders tegelijkertijd

Verwijderd

Nieuwe firmware reeds geprobeerd? Laatste versie is R702 en hier te downen: http://www.samsungodd.com...0303221202249831_R702.bin
Flashen kan onder windows met dit proggie: http://www.sec.co.kr/prod...port/download/sfdnwin.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit geprobeerd en ook nog gezocht naar andere firmware upgrades, maar geen geluk :(
Iemand anders nog oplossingen?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 21:04

DaRoot

Some say...

Als de PC aan staat laatje open doen. Laatje open laten. PC uitzetten. Brander eruitschroeven. Voorkant van het laatje eraf klikken. Dan de rest van het front eraf, plastic klemmen aan zij/onder/bovenkant indrukken. Dan schroef je de onderplaat eraf. Vervolgens haal je het loopwerk naar onder toe (meestal) uit de metalen boven/zijkant. Blaas dan eerst goed door het loopwerk. Maak dan de lens schoon met alleen een wattenstaafje. Vet indien nodig de geleiderails van de kop in. Zet alles vervolgens weer terug in elkaar. En probeer hem weer eens. Werkt bij mij in heel veel gevallen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
De brander is nog nauwelijks gebruikt, dus echte reden tot schoonmaken zie ik niet. Denk je echt dat dit het probleem kan zijn?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 21:04

DaRoot

Some say...

Zou zomaar kunnen. Ik heb zelf een 2tal Ricoh 4x4x20 CD-RW drives gehad, bouwgelijk met zo'n 6 speed ding van A-Open. Die stonden erom bekend dat ze met te weinig smering uit de fabriek kwamen. En op de zaak zie ik pc's van 2 maand oud, met slechte optical-drives, puur omdat die klanten het ontzettend stoffig in huis hebben en daarbij ook nog roken. Combinatie van stof en roken, daar krijg je dikke bruine stof van, en dat gaat overal in zitten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

Verwijderd

Topicstarter
wat was er mis met de titel dan?
ik dacht dat het redelijk discreet was :P

Verwijderd

Topicstarter