geen msn maar wel internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 16:51
Ik zit hier @ stage, op de pc van mijn stage zelf heb ik internet en msn.
alles werkt naar behoren.

Nu sluit ik mijn eigen laptop aan, stel hem in (proxy etc) zodat ik op internet kan, dat werkt. Maar nu kan ik met mijn laptop niet op msn (en ook kazaa niet)

Hoe kan dit?
het ligt dus niet aan de ISA of firewall ofzo, want de poort van msn staat dus gewoon open (althans mijn stage pc kan der wel op).

Bij het klikken op aanmelden in MSN (op laptop) krijg ik een meling dat de .NEt server nie bereikbaar is. En dat ik moet controlleren of ik wel een verbinding met internet heb (terwijl er een website achter dat schermpje staat :x)

hoe los ik dit op?

(en kazaa ook liefst O-) )

Ik lees ook net dat MSN via poort 80 werkt. Dus ik kan wel op internet maar niet msn, msn staat niet dicht op de server, ik snap er niets meer van :z

Op de stage pc werkt dus kazaa ook kom ik net achter....
hoe kan het dat dat EN kazaa EN msn niet op mijn laptop werken?

Stage pc: Windows 98
Laptop: Windows Xp Pro

me laptop zit niet in het domein (mocht niet)
stage pc uiteraard wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Jackbq op 04-02-2004 14:31 ]

Verwijderd

Mja, dit kan vanalles zijn.

Je redenatie dat het niet aan ISA Server kan liggen klopt sowieso niet, het kan heel goed zijn dat bepaalde IP-adressen of bepaalde (domain)users wél van het MSN-protocol gebruik mogen maken en andere niet. Misschien krijgt jouw laptop wel een ander IP-adres dan dat die stage-PC heeft. Misschien meld je je wel aan in een domein. Misschien heeft je stage-pc wel een ISA Client en jouw laptop niet..

Ik raad je aan eens langs systeembeheer te lopen en het gewoon even na te vragen :)

Oh; en poorten maken in dit geval niets uit. Het gaat om het MSN protocol, stateful packetinspection ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 14:31 ]

• Jackbq
ehr ok :)

nou ik ga het ff nie navragen want ik denk niet dat ik eigk op msn zou moeten zeg maar. Maar zolang je nix vraagt heb je geen nee he...

wat ik wel heb is dat ik toegang heb tot de ISA server (remote magoed)
ik kan daar niets vinden over poorten etc die geblokt zijn, enkel wat dating/erotische sites...

Volgens mij is het ip gewoon door de DHCP geregeld.

Stage pc:
192.168.12.139

Laptop:
192.168.12.105

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
yep, de ISA client.

• Jackbq
oke en hoe gaat tik die installeruh? of is dit af te raden ivm thuisnetwerk etc?
of moet ik kmaybe het login script wat op mijn pc wel draait, op de laptop ook draaien (dit veranderd nogal wat shit denk ik)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou als ik jou was geen Kazaa gaan draaien. Komen ze zeker achter...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jackbq
ja dat geeft niet, ik weet niet dat dat niet mag. is me ook niet verteld.

naja tijdelijk oplossing Kazaa @ stage pc zetten :) en sharen op het netwerk richting laptop :)

Verwijderd

Probeer eens een gateway bij je netwerk instellingen. Dat je een proxy instelt en daardoor webpagina's op kan vragen wil niet zeggen dat andere programma's ook weten hoe ze het internet moeten bereiken.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
tja...als ik beheerder daar zou zijn zou ik je van t netwerk afschieten en je stage plek ter beschikking stellen aan een ander als je kazaa ed gaat gebruiken.
En ik ben niet de enige die er zo over denkt, het is niet een kwestie van expliciet verboden, hou dat ff in het achterhoofd.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Deadeye schreef op 04 februari 2004 @ 14:52:
tja...als ik beheerder daar zou zijn zou ik je van t netwerk afschieten en je stage plek ter beschikking stellen aan een ander als je kazaa ed gaat gebruiken.
En ik ben niet de enige die er zo over denkt, het is niet een kwestie van expliciet verboden, hou dat ff in het achterhoofd.
BOFH, maar ik geef je gelijk. Het valt onder oneigenlijk gebruik van bedrijfsmiddelen (het netwerk). Ik denk dat MSG dan nog door de vingers te zien is, maar Kazaa niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 11:09
Heb je in msn en kazaa ook de proxy server ingesteld?

Zo niet:

Open msn >> extra >> opties.

Klik op het tabblad verbindingen en stel de proxy server in.

In Kazaa moet dit ook gebeuren ik weet alleen niet hoe en waar.

http, socks 4 of socks 5 hangt af van de proxy. Gewoon even uitproberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaapio_B op 04-02-2004 15:56 ]

Aan alles komt een eind.

• Jackbq
kan ik doen maar wat voor type voor proxy stel ik dan in?
Socks 4 of 5?
of Http?

en is het adres van de proxy het adres van de isa?

[ Voor 26% gewijzigd door Jackbq op 04-02-2004 15:52 ]

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

mag ik vragen wat voor soort stage je daar loopt ????

als het ook maar iets in de richting van ICT is zou ik toch nog eens even HEEEEL goed nadenken met dit soort acties.... Mocht je door een kazaa actie een virus op het netwerk brengen ben je de lul.... Sterker nog, als er een virus is waar je niets aan kunt doen maar wel met kazaa bezig bent geweest en ze weten het ben j een mooie zonde bok. Hetis ook heel goed mogelijk dat je dan niet alleen je stage plek kwijt ben tmaarook ee nrekening krijgt voor eventuele kosten. Je zult de eerste niet zijn hoor...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Ik heb wel genoeg gezien. We gaan je niet helpen bij het omzeilen van beveiligingen van het systeembeheer aldaar. Als je ergens toegang toe wilt kun je dat daar vragen, anders niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.