USB Pendrive als bootable device op 8RDA+

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Hoi, ik heb gisteren een Typhoon 128MB USB pendrive gekocht, en die wil ik nu gebruiken om mijn BIOS te flashen (FDD is kapot).

Ik heb de inhoud van een bootdisk naar de drive gekopieerd en USB HDD op 1 gezet in de boot sequence. Er gebeurt helaas niets, de pc boot gewoon WinXP.

Wat ik wel vreemd vond is dat als ik de drive in de USB steek er 2 drives verschijnen, eentje van 2 MB en eentje van 121 MB. Heb op beide de inhoud van de bootflop staan.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?

Koekie?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 18:44

EXX

EXtended eXchange

ik vermoed dat de 2MB partitie een soort van "1.44 MB diskette" is. Hetzelfde heb je met CD-ROM. Als je daarvan boot heb je in eerste instantie ook alleen maar een "1.44 MB schijf". Pas als je de CD-ROM drivers laadt kan je de rest van de CD accessen.

[ Voor 6% gewijzigd door EXX op 04-02-2004 14:14 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Moet ik CD-ROM drivers laden om te kunnen booten van een USB pendrive? :? Lijkt me sterk...

Op de 2MB partitie staat een progje om de grote partitie te beveiligen met een wachtwoord.

Als ik em trouwens op USB-ZIP zet ipv USB-HDD ziet ie em wel, maar dan krijg ik de melding "remove disk or other media en press any key to restart" oid :?

Weet iemand misschien een tooltje waarmee ik de drive kan formatteren als bootdisk? Vanuit XP lukt het niet, en Format K: /s intikken in de command prompt geeft een foutmelding.

[ Voor 42% gewijzigd door Hazuki op 04-02-2004 14:28 ]

Koekie?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nee, geen CD-ROM drivers, maar misschien wel USB drivers.

Je zult de USB stick toch eerst moeten formatteren als bootdisk. Als dat nog niet het geval is, dan start ie idd gewoon XP op.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ja hoe dan?

Koekie?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Dus je hebt je opstartbestanden gewoon gekopieerd naar de USB pen?
Moet je niet een sys x: doen? (waar x: de driveletter van de pen is)?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Hmm heb geprobeerd em met XP te herpartitioneren, maar nu is de 121MB partitie nog maar 110MB, en ik ben nog geen stap verder. Is dit terug te draaien?

Domino, wat bedoel je precies met sys x: doen?? Als ik dat in de command prompt type doet ie niets.

Exx, je guide werkt helaas niet, ik heb geen bootable 98 cd.

Kan iemand me verder helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hazuki op 04-02-2004 20:56 ]

Koekie?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Is het met Partition Magic mogelijk om een flash drive te partitioneren?

Koekie?

Verwijderd

Je moet niet alleen de juiste bestanden naar je USB stick kopieren, je USB stick moet ook nog bootable zijn (da's wat Domino bedoelde).

Heb je verder dit al gelezen, is de eerste hit op Google.

Ga er verder maar van uit dat je op een of andere manier een bootable cd of floppy als "bron" nodig hebt voor het MBR van je USB stick.

En als je eens met een bootable Linux USB stick wil gaan knoeien: SPBLinux.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Bootable moet ik em toch juist zelf maken? Ja 't spijt me, maar ik ben echt een hopeloos als het op opslagmedia aankomt..
Ga het morgen wel bij iemand die wél een floppydrive heeft proberen met fdisk.
Als ik em daarmee partitioneer krijg ik in ieder geval wel weer de volledige grootte terug toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Hazuki op 04-02-2004 22:24 ]

Koekie?

Pagina: 1