Toon posts:

[XP] Netwerk deelt geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een xp-xp netwerk opgezet met internet delen (m.b.v. netwerkkaarten) en geen probleem. Internet werd gedeeld, computers zagen elkaar en bestanden werden uitgewisseld. Tot gister.

Vader klaagde ineens dat 'internet het niet meer deed'. En inderdaad. Computers zagen elkaar wél, maar de computer die via deze internet op hoort te komen deed dat niet meer. Na doorvragen bleek dat ie "een wizard" had geopend om "te kunnen kijken" *zucht* Ik weet echt niet wat ie heeft gedaan!

Nu mijn vraag: Toen ik netwerk instelde ging alles automatisch bijna, maar nu lukt dat niet echt meer. Kan ik beter alles weghalen en opnieuw instellen? En zo ja.. hoe dan?
Of moet ik proberen aan te vinken bij LAN-verbinding 2 (tussen de computers) dat internet delen aan staat.
Het laatste leek me logisch, maar dat lukte niet wegens een IP-conflict (en geen ervan heb ik handmatig aangepast.. :S)

Bij voorbaat dank!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
op beide machines even netsetup draaien, en aangeven welke computer welke rol moet gaan vervullen.. zou daarna gewoon weer moeten werken..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je met netsetup de Wizard netwerkinstellingen of iets anders? (sorry, ben er niet zo ervaren in..) En als je iets anders bedoeld, waar vind ik dat dan? :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Yep; volgens mij is dat hetzelfde.. (ik gebruik geen NL versies dus weet megod niet hoe het in het nederlands heet)

Start -> Run -> netsetup <enter>

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Was inderdaad hetzelfde :)
Dank, ik heb hem laten draaien op beide computers, en alles werkt weer gewoon.

Topic kan dicht ;)