Toon posts:

[asp/vbscript] Sessie-variabelen verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik meer into PHP scripten ben maar nu even iets met ASP moet doen heb ik de volgende vraag.

is het zo dat je een session-variabele maar 1x kan uitlezen, en deze daarna leeg is? En kan ik dit op een of andere manier ondervangen, behalve dan zo:

variabele = session("bla")

want dan blijft hij natuurlijk wel bestaan.

Ik had dit nog nooit eerder gemerkt.

Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dat wil inderdaad wel eens gebeuren, daarom kun je hem het beste in een variabele zetten.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:47:
is het zo dat je een session-variabele maar 1x kan uitlezen, en deze daarna leeg is?
nee, is mij nog nooit opgevallen.

lijkt me een fout in je code, of een sessie timeout. Hoe hoog staat de timeout ingesteld, of post eens wat code / gebruikersacties waar het misgaat

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat gaat lastig aangezien het om dit stukje code gaat :)

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
for nr = 0 to Session("velden")
        session("veld_"&nr&"_type") = request.form("veld_"&nr&"_type")
        session("veld_"&nr&"_naam") = request.form("veld_"&nr&"_naam")
        session("veld_"&nr&"_veldnaam") = request.form("veld_"&nr&"_veldnaam")
        if session("veld_"&nr&"_type") = "select" then 
        for no = 0 to Session("veld_"&nr&"_aantal")
            Session("veld_"&nr&"_optie_"&no&"_naam") = request.form("veld_"&nr&"_optie_"&no&"_naam")
            Session("veld_"&nr&"_optie_"&no&"_waarde") = request.form("veld_"&nr&"_optie_"&no&"_waarde")
        next
        end if
    next

Verwijderd

Topicstarter
Idd het was een scriptfout.

Nog een vraag over wat ik tegenkom: maakt de volgorde van het uitlezen van een recordset uit.

Dus als ik SELECT a, b, c FROM d doe, en dan

eerst:
rs("b") en dan rs("a") opvraag, dat "a" dan niet meer werkt...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Die volgorde maakt niet uit, dus je kunt rustig eerst b en c opvragen en daarna a.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:57:
Idd het was een scriptfout.

Nog een vraag over wat ik tegenkom: maakt de volgorde van het uitlezen van een recordset uit.

Dus als ik SELECT a, b, c FROM d doe, en dan

eerst:
rs("b") en dan rs("a") opvraag, dat "a" dan niet meer werkt...
Met oudere versies van ADO wil het nog wel eens gebeuren dat memo-velden na 1 keer lezen leeg zijn. Ook kan de waarde in bepaalde velden in je recordset hierdoor corrupt raken.

Dus wat jij stelt kan inderdaad gebeuren. Het meest praktische wat je hiertegen kunt doen is de velden in de volgorde van je query opvragen.

Ik geloof dat sinds ADO2.5 er gesteld wordt dat het probleem is opgelost, maar ik ben het ook in latere versies nog wel eens tegengekomen.

edit:
O ja, het schijnt ook beter te zijn om eventuele memovelden als laatste in je query te plaatsen. De overige velden blijven dan in je recordset benaderbaar. Als ik mij niet vergis raakt de RS in de war met "gewone" velden die na een memoveld komen.

[ Voor 17% gewijzigd door bigbeng op 05-02-2004 00:39 ]

Pagina: 1