(externe) 802.11G hotspot gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Topicstarter
Sinds kort zit ik met een (luxe) probleem waar ik hier op het forum nog geen oplossing voor heb kunnen vinden. Ik heb net een laptopper gekocht met 802.11G aan boord. Nu wil het toeval dat ik een hotspot in de buurt heb, die ik op mijn balkon nog wel redelijk kan ontvangen (18 Mbps), maar binnen slechts af en toe een sekonde. Op mijn laptop kan ik geen aansluiting vinden voor een externe antenne (ACER 1454 LMib). Is er een manier om dit signaal te versterken? (ik lees dingen als AP-repeaters, en problemen daarmee, maar daar snap ik niet zo heel veel van :+). Een aantal tientjes mag het allemaal wel kosten.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is dat een vrij toegangelijke hotspot of net het netwerk van 3 huizen verder. Als het het laatste is dan kan je het signaal wel willen versterken of beter ontvangen maar de vraag is of je er dan wel wat mee kan...

Verwijderd

Accesspointje kopen, op je balkon plaatsen (beetje afdekken voor regen enzow, of enkel buitenplaatsen als je het daadwerkelijk gaat gebruiken).
Meeste accesspoints die geen kabelaansluiting hebben fungeren als signaalversterker ... hierdoor zou je dus zonder moeite in heel je appartement moeten kunnen wlannen lijkt me.

Verwijderd

Om heel eerlijk te zijn, denk ik niet dat wij hier aan meedoen. Je gebruikt een signaal dat niet bedoeld is voor dit soort doeleinden gewoon continu als internetverbinding. Beetje asociaal, vind je niet?

Als je van mening bent dat dit wel mag, als je bijvoorbeeld toestemming hebt van die beheerder, mag je me een emailtje sturen; maar in deze vorm wil ik het hier niet hebben. Helaas.

Dit topic is gesloten.