[VBA] Mailmerge naar Word vanuit Oracle

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:10
In Word 2000 wil ik een macro maken, waarmee ik een query uit een oracle-database haal en deze gebruik als datasource voor een mailmerge. Door middel van ADO 2.7 kan ik probleemloos de query uit de database halen.

Het lukt me echter niet om deze query als datasource voor een mailmerge te gebruiken. Word accepteert alleen bestanden (doc,html,mdb) als datasource.

Een andere mogelijkheid die mogelijk zou moeten zijn is dat de query wordt geexporteerd naar een RTF-bestand, die wel als datasource voor een mailmerge zou kunnen functioneren. Binnen MS Access kan je door ingebouwde commando's een query rechtstreeks naar een RTF-bestand exporteren, binnen MS Word werkt deze optie niet meer.

Wie weet hoe ik vanuit Word een oracle-query kan gebruiken als bron voor een mailmerge?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je kunt binnen word ook een data source aanspreken. Een ODBC koppeling bijvoorbeeld, of een DSN. Zorg er dus voor dat op die manier een koppeling naar de Oracle database te vinden is, en je mailmerge kan van start!

Andere optie is natuurlijk om zelf even de recordset door te lopen en elk revord weg te schrijven in een .rtf of een .csv bestand, om op die manier tot een fatsoenlijk bronbestand te komen.

My personal website