[excel] Exponentiele formules

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik zit nu op school, en moet voor wiskunde met een aantal gasten een PO maken over aandelen en de bijbehorende bankrekening.

Het saldo op de bankrekening moet exponentieel toenemen, geen probleem natuurlijk. Maar het lukt maar niet om een zaagtand in te voegen met excel, waardoor exponentiele groei bijna niet waar te nemen is.

Heeft iemand enige tips?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:58

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat is nu eigenlijk precies je vraag? Wil je een grafiek invoegen die een zaagtand weergeeft, zoek je een formule om de zaagtand mee uit te rekenen, wil je.....

Anyway lijkt me dit niet het juiste (sub)forum voor een dergelijke vraag, en is je topicstart niet overduidelijk....

[ Voor 2% gewijzigd door OZ-Gump op 04-02-2004 12:30 . Reden: net te laat :+ ]

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 04 februari 2004 @ 12:29:
Wat is nu eigenlijk precies je vraag? Wil je een grafiek invoegen die een zaagtand weergeeft, zoek je een formule om de zaagtand mee uit te rekenen, wil je.....

Anyway lijkt me dit niet het juiste (sub)forum voor een dergelijke vraag, en is je topicstart niet overduidelijk....
Ik wil een grafiek invoegen die een zaagtand weergeeft. Sorry voor de onduidelijke topicstart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGaP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
Voor zover ik weet, is dit helaas onmogelijk in Excel. Je zult naar een ander grafieken programma moeten uitwijken, zoals bijvoorbeeld Origin of Sigmaplot.

Edit: Overigens kun je het probleem in Excel makkelijk oplossen door een logarithmische schaal te kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door InGaP op 04-02-2004 12:34 ]

Two guidelines to be successful: 1) Don't tell everything you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
InGaP schreef op 04 februari 2004 @ 12:33:
Voor zover ik weet, is dit helaas onmogelijk in Excel. Je zult naar een ander grafieken programma moeten uitwijken, zoals bijvoorbeeld Origin of Sigmaplot.

Edit: Overigens kun je het probleem in Excel makkelijk oplossen door een logarithmische schaal te kiezen.
Ok bedankt, ik ben nu een demo aan het downloaden van sigmaplot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Excel kan geen grafieken tekenen, maar diagrammen. Of je moet een functie maken en voor elke x een y laten uitrekenen en die weergeven in een diagram. Als je een functie met een hoge / volledige samplerate wil plotten dan moet je inderdaad bv de bovenstaande wiskundige software proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26225

Ik zou hier (http://peltiertech.com/Excel/Charts/ChartIndex.html) in ieder geval even kijken. Ik dacht ook regelmatig dat iets niet in Excel kon, maar meestal lukte het op de 1 of andere manier wel (zoals bijvoorbeeld een speedometer chart om management informatie weer te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGaP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
@Schipper: Dat zijn handige trucs zeg! Alleen zijn sommige wel erg vergevorderd.

Wat ik meestal doe, als ik iets "vreemds" moet doen met een Excel grafiekje, is het grafiekje zo ver mogelijk klaar maken in Excel en dan kopieren en plakken in Powerpoint. Daar kun je vervolgens de hele zwik bewerken naar believen.

Two guidelines to be successful: 1) Don't tell everything you know.

Pagina: 1