Toon posts:

[w2k]srv geen netwerk verb. meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn server.

windows 2000 server met SP4.

Als ik bij netwerkverbindingen kijk dan zie ik helemaal geen verbindingen meer. Ik heb via het register wel het ip adres in kunnen stellen inmiddels, en het netwerk functioneerd weer, maar mijn incoontje blijft onzichtbaar. Ook de inbelverbindingen staan er niet meer bij. Ik kan wel een nieuwe verbinding maken, maar zodra ik die klaar heb en refresh doe is deze ook verdwenen. Bij internet opties van internet explorer zie ik de inbel verbindingen wel weer staan.

Ook de printers verdwijnen zo nu en dan en na een reboot zijn deze dan weer terug. De spool service is dan gecrashed. Ik draai een volledig geupdate versie van Mcafee antivirus enterprise edition.

Ik heb een update van SP3 naar SP4 geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. Iemand nog goeie ideeen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Virus al uitgesloten ? Anders toch (ondanks dat het een server is) even op spyware checken ?
Meer info in [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :) Wat heb je allemaal al geprobeerd ? Krijg je hierover meldingen in je event-log ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hierover geen meldingen in mijn eventlog nee.. Heb verschillende antivirus programma's laten scannen en adaware.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer dan eens Spybot. als dit niet werkt. Post dan je hijack this log even als je er niks bijzonders in kan vinden. Ad Aware scant alleen op bekende spyware. Andere tooltjes gaan er wat interactiever mee om :) Zolang je geen meldingen in je Event-log krijgt vind ik het moeilijk dit aan Windows te relateren. Tenzij je natuurlijk (voordat je SP4 installeerde en je server zo lek als een mandje was) gehackt bent, en iemand stiekem allerlei dingen op je server uitvoert.
Vind het heel erg vreemd dat er geen errors in je event logs staan. Draait de bijbehorende service ?

Heb je dit probleem overigens ook als je als een andere user of in veilige modus ook ?

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 05-02-2004 16:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem nog eens uitgebreid onderzocht en kom er nog niet uit.

het probleem is er in veilige modus nog steeds en elke user heeft hetzelfde probleem.
Spybot leverde wel wat dingetjes op, maar niet het gewenste resultaat.