Toon posts:

Laptop start niet meer op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem verholpen....

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 12:20 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
gelukkig
maar nu ben ik benieuwd ;)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja alsjeblieft ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 04 februari 2004 @ 12:22:
gelukkig
maar nu ben ik benieuwd ;)
Nou, de pcmcia-WIFI kaart zat er nog in en de bootvolgorde was in de BIOS zo ingesteld dat 'ie eerst op zoek ging naar "removable devices"... Dus dan kun je wel raden waar 'ie op boote... thanks for the interest...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Ok, maar misschien is het handig om voortaan alleen een topic te openen als je ergens ECHT niet meer uit komt?

Als ik naar je edit kijk zie ik dat dit probleem binnen 2 minuten op te lossen was.

Niet echt de moeite waard om het op GoT te posten aangezien je GoT als laatste redmiddel zou moeten beschouwen ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik wel het probleem, dat 'ie wel wil opstarten, maar alleen als ik de wifi-kaart eruit haal. Ook al heb ik de boot-instellingen in de bios veranderd. Daarnaast is het ook nog eens zo, dat wanneer ik XP zonder de wifi-kaart in de laptop opstart hij het prima doet, maar zodra ik de kaart er insteek, XP vastloopt...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een topic-start zodanig editten dat er niets meer staat is niet echt bijster handig. Verholpen of niet, een ander KAN ook met dit probleem komen te zitten.

En het probleem is ook nog opgevolgd door een ander probleem dus het verhaal is niet afgelopen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2004 12:46 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 04 februari 2004 @ 12:38:
Ok, maar misschien is het handig om voortaan alleen een topic te openen als je ergens ECHT niet meer uit komt?

Als ik naar je edit kijk zie ik dat dit probleem binnen 2 minuten op te lossen was.

Niet echt de moeite waard om het op GoT te posten aangezien je GoT als laatste redmiddel zou moeten beschouwen ;)
Tja, voordat ik post, zoek ik wel eerst goed in het forum, of er niet al eens eerder topics zijn geopend over hetzelfde onderwerp... GoT is tot op heden altijd een belangrijke steun en toeverlaat geweest vwb computerproblemen. Ik post ook echt niet vaak als ik een probleem heb... dus... Maar ok, ik zal je raad ter harte nemen...

• ascona
dan heb ik de neiging om te zeggen dat er iets met die kaart niet goed is.
sinds waneer speelt dit?

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 04 februari 2004 @ 12:47:
dan heb ik de neiging om te zeggen dat er iets met die kaart niet goed is.
sinds waneer speelt dit?
Sinds mijn moeder de laatste update van windows XP (home) heeft gedownload en geïnstalleerd...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zat daar niet toevallig een driver update bij? (windowsupdate gedraaid?) Die zou je normaal gesproken wel makkelijk kunnen verwijderen via je apparaatbeheer.
Probeer desnoods nog even de drivers van de fabrikant te verwijderen en opnieuw te installeren.

• ascona
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:06:
[...]

Sinds mijn moeder de laatste update van windows XP (home) heeft gedownload en geïnstalleerd...
dus zit daar het probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 04 februari 2004 @ 13:08:
Zat daar niet toevallig een driver update bij? (windowsupdate gedraaid?) Die zou je normaal gesproken wel makkelijk kunnen verwijderen via je apparaatbeheer.
Probeer desnoods nog even de drivers van de fabrikant te verwijderen en opnieuw te installeren.
Kijk dat is iets waar ik wat aan heb... Ben er mee bezig... en houd je op de hoogte...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Ok, je hebt de boot opties veranderd, maar heb je het ook zo ingesteld dat ie helemaal niet meer van LAN wil proberen te booten? Ik weet niet wat je precies als boot optie nu hebt staan maar heel toevallig had ik het net hier op me werk ook.

Een laptop stond op LAN als first boot device.. en dan kan het wel eens zijn dat ie dus maar naar een DHCP server blijft zoeken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 04 februari 2004 @ 13:49:
Ok, je hebt de boot opties veranderd, maar heb je het ook zo ingesteld dat ie helemaal niet meer van LAN wil proberen te booten? Ik weet niet wat je precies als boot optie nu hebt staan maar heel toevallig had ik het net hier op me werk ook.

Een laptop stond op LAN als first boot device.. en dan kan het wel eens zijn dat ie dus maar naar een DHCP server blijft zoeken.
Nee, de first boot device staat nu op de CD-rom, daarna op de HD, dan removable devices en als laatste LAN...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het wellicht kunnen liggen aan het feit dat de PCMCIA-adapter in apparaatbeheer ingesteld staat op O2Micro OZ6912 Cardbus-controller, terwijl ik een D-link card heb (een dwl-650+)???

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Zou je ajb je vraag willen laten staan, zo kunnen mensen die het zelfde probleem hebben in de toekomst dit alles als handleiding gebruiken naar de oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wordt nu nog vervelender. Ik heb de complete harde schijf geformateerd en er vervolgens XP pro opgezet. Echter het probleem blijft zich voordoen... Iemand enige suggestie??? Word er een beetje moedeloos van... Thanx anyway

Verwijderd

Topicstarter
*schopje* Echt mensen, ik kom er niet uit... Niemand een id hoe dit op te lossen... Ik zit er nu sterk aan te denken om een nieuwe WiFi pcmcia-card te kopen...

Probleem:
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:43:
Nu heb ik wel het probleem, dat 'ie wel wil opstarten, maar alleen als ik de wifi-kaart eruit haal. Ook al heb ik de boot-instellingen in de bios veranderd. Daarnaast is het ook nog eens zo, dat wanneer ik XP zonder de wifi-kaart in de laptop opstart hij het prima doet, maar zodra ik de kaart er insteek, XP vastloopt...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 15:31 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn helaas een paar regels die er misschien voor zorgen dat de mensen niet zo hard lopen om dit topic tot een goed einde te brengen. De edit van je startpost is er een en ook je kick, binnen een uur, is nogal overdreven. Natuurlijk snappen we dat je graag wilt dat de laptop naar behoren werkt maar het is hier geen helpdesk waar 'even' jouw probleem wordt opgelost.

Doet het probleem zich ook voor als je de Wifi-kaart er niet in hebt?
Heb je de juiste drivers ervoor geïnstalleerd?
Zijn de instellingen correct?
Wat is het merk van de laptop?
Wat is het merk en type van de Wifi-kaart?
Heb je al op de site van de leveranciers gekeken?
Kortom, een zooi vragen.

ARME AOW’er

Pagina: 1