Toon posts:

Printserver op 2000-netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tzal wel een simpele oplossing hebben, maar komt ie:

Ik heb op mijn werk een 2000 domein draaien en ik wil graag alle printers van het bedrijf op 1 server laten draaien. Nu is er in de active directory van de Domain Controller al een groep printers. Ik wil hier een printer toevoegen van de Printserver en dan krijg ik de volgende melding:

"The printer cannot be published. To publish printers on Windows 2000 computers, use the Printers folder."

Over welke printers folder wordt hier nou gesproken, die van configuratie-scherm? Dus printers die vanaf een Windows 2000 server draaien kunnen niet in de Active Directory? :?

Verwijderd

Die moet je handmatig delen via de normale weg inderdaad :)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:32
gewoon een printer installeren op de server, en dan kun je tijdens de installatie ergens een vinkje zetten bij "publish this printer in Active directory" oid

En dan moet hij werken via AD :)

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dat doe ik ook, maar kan em niet terug vinden in de active directory op de Domain Controller.

En wij werken hier met 6 citrix servers. Dus ik wil graag de printers gewoon in de active directory + policies hebben staan zodat we als er een printer moet worden toegevoegd ik niet alle 6 citrix servers moet aflopen om ze in te stellen.

hmmz wel raar dat ik ze niet terug kan vinden in de active directory van de domain controller, of zoek ik verkeerd? geen idee :?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
View --> Users,Groups, Containers blabla aanvinken

Dan bij DC's je DC selecteren en dan zie je de geinstalleerde printers staan.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Topicstarter
Die printserver staat niet onder DC's, maar heb em dus nu onder computers gevonden door view users, computers as containers te kiezen.

Twas dus simpel maar toch bedanktt!! ik kan weer verder!! :)
Pagina: 1