Toon posts:

Zwart wit tv-in

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me helemaal suf gezocht naar tv-in video-in svhs-in svideo-in ,.. maar.. allemaal geen relevante dingen voor mijn probleem; graag helpen jullie me bij deze...

Ik heb m'n video recorder(out) aangesloten op m'n asus Radeon 9600XT videokaart(in). Vervolgens movie maker opgestart. Het beeld gaf echter ZWART-WIT. Vervolgens op dit forum gezocht naar programma's waar dit soort acties voor zijn bestemd en gevonden:

Haupage win-tv

geinstalleerd,.. maar toen gaf aan dat ie de Haupage-filter miste.

HOe krijg ik heb beeld op kleur(tv op de computer) en met welk programma kan ik dit full screen kijken?

Als mijn vraag niet relevant is of volgens jullie al 100 keer is gevraagd, geef me dan een relevante link.

Bedankt!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb een suggestie, die wellicht werkt:
Misschien moet je ergens (waar ik het niet weet) de ingang eigenschappen van die video in instellen op PAL

Alles kan stuk.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een s-video kabel werkt met 2 paren, 1 voor de kleur en 1 voor de helderheid.
Indien een apparaat s-video niet ondersteunt komt het wel vaker voor dat er alleen iets met het signaal voor helderheid gebeurt, oftewel: zwart-wit.

Maw:
Vertel preciezer hoe je het hebt aangesloten, let hierbij op verloopjes en ook instellingen op de VCR.

{signature}

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op oudere tv's werkt s-video niet altijd over de scart. Probeer het eens met de gewone composite aansluiting. Als dat ook niet lukt moet je toch maar een nieuwe tv kopen.

Verwijderd

Het is een gegeven dat je niet zomaar een S-video kabel in een scartadapter kunt douwen want, zoals eerder gezegd, moet het apparaat wel s-video ondersteunen. Als dat niet hetgeval is krijg je inderdaad zwartwit. Kijk ook eens in de FAQ in het videokaartenforum, hier:

Het komt het meest voor wanneer mensen hun tv-out aansluiten op een (te) oude TV.
De grote tv-out FAQ

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:57:
ik heb me helemaal suf gezocht naar tv-in video-in svhs-in svideo-in ,.. maar.. allemaal geen relevante dingen voor mijn probleem; graag helpen jullie me bij deze...
Dan kan je blijkbaar niet zoeken:
De grote tv-out FAQ

oplossing, een s-vhs naar composiet kabel/stekker kopen en die gebruiken.
(maar die oplossing was al gegeven)

edit: te laat :(

[ Voor 3% gewijzigd door job op 04-02-2004 17:15 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Noork schreef op 04 februari 2004 @ 17:12:
Op oudere tv's werkt s-video niet altijd over de scart. Probeer het eens met de gewone composite aansluiting.
Hier doelde ik ook op.
Als dat ook niet lukt moet je toch maar een nieuwe tv kopen.
En je kan zelf een s-video->composite schakeling maken voor 1 euro aan onderdelen, of kopen voor 5 euro in de betere electronicazaak.
Bovendien heeft TS het nergens over een tv. B)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Jongens allemaal bedankt,

Op die slimmeriken na dan die me weer verwezen naar de grote tv-OUTTTTTTTTT FAQ.
Idd.. het werd al gezegt,... heeft niets met TV te maken.
maar inmiddels heb ik ook geprobeerd om m'n scart in de tv te steken (ipv. VCR) maar hier hetzelfde probleem.

Jullie hebben echter nog geen antwoord gegeven op de vraag met welk programma ik dit full-screen(zwart wit dan tot nu toe) kan zien.

Haupage win-tv werkt dus niet zoals in m'n de eerste post te lezen is.

Graag wat reacties dus!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grapjas, dat het niks met TV te maken heeft, wil niet zeggen dat dezelfde problemen voor een videorecorder gelden. Als iemand je daar netjes op wijst, kun je op z'n minst ff kijken, want alle aangedragen oplossingen hier staan letterlijk in die FAQ en het maakt zo'n kabeltje of signaal niks uit of het een VCR ingang is of een TV-ingang of in jouw geval je videokaart-ingang.

Zit er geen programma bij je Ati Radeon om beeld van je TV fullscreen te krijgen? Ik ken die Ati kaarten verder niet, dus ik vraag het maar ff

Dat je videokaart niet samenwerkt met Haupage software is logisch, daar heb je zo'n chipje voor nodig van Haupage en die zit er dus niet op 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 04-02-2004 20:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1