Plextor 708A hardware error 040901 bij meeste cd's/dvd's

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bij de meeste cd-r's/cd-rw's/ en gewone cdroms (originele uit de winkel zeg maar) kan hij de schijf niet openen, heb via plextor website de tool CDVDInfo gedownload om zo de media code etc te kunnen uitlezen maar dan geeft hij een hardware error 040901 en kan hij hem dus niet openen. Wat opvalt is dat het lampje de hele tijd blijft knipperen (zeg maar 2 keer per 5 sec). DVD+r's/dvd+rw's doen het wel gewoon.

wat doet het niet:
- Nashua cd-rw (redelijk oud maar toch)
- Verbatim cd-r (net nieuw uit de winkel) (staat op de aanbevolen media lijst van plextor)
- Nokia 6600 cdrom (uit de fabriek dus)
- Halo cdrom (origineel)

Wat doet het wel:
- Imation dvd+rw (bijna net nieuw)
- Verbatim dvd+r (nieuw uit de winkel)

Specs:
Pentium 4 2.6 ghz
Asus P4C800 Deluxe
Corsair 512 MB PC3200 cas 2.5
Plextor 708A dvd brander --> firmwire 1.04 (de laatste)
LG dvd speler
2x Maxtor diamond plus 9DS 120 GB in Raid 0 s-ata (via onboard raid)
WinXP prof
Nero 6.0.0.19

Het lijkt er dus op dat hij de cd's en cdrw's niet meer kan lezen :?
heb hem al opnieuw geinstalleerd, de firmwire extra keer geupdate (dus 1.04 over 1.04), google zegt er ook niks over (behalve paar gasten die hem al paar keer ge-rma-ed hebben)

iemand oplossing, tips, opmerkingen :/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 18:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je nog gewoon garantie hebt (ik denk van wel, aangezien het een niet te oud type is) zou ik gewoon terug gaan naar je leverancier. Zelf zou ik er niet te veel aan gaan doen.

Je zou misschien nog een andere CD?DVD drive aan de IDE poort kunnen hangen om uit te sluiten dat het wat anders is dan de Plextor drive. (dan moet je natuurlijk nog wel een andere drive hebben liggen)

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 04-02-2004 12:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DutchTSE
  • Niet online
die nokia6600 + halo cdrom doen het gewoon in de lg dvdrom speler, alleen in de dvdbrander kan hij ze niet lezen. Ga idd maar terug naar de winkel ermee :'(

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Of de drive in een andere pc testen en kijken wat die dan doet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• DutchTSE
  • Niet online
hmmm dat kan idd ook nog maar denk niet dat het aan het systeem zelf ligt aangezien hij het meer dan 1.5 maand gewoon heeft gedaan (had hem toen hij net uit was, weet niet meer hoelang dat geleden was?)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Neem aan dat je de PX-708A als master op de IDE channel met de gewone DVDRom hebt ingesteld?

Anders vraag je op de site van Plextor gewoon een RMA'tje aan.
(Hij was immers nog niet oud en Plextor geeft 2 jaar garantie.)

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 17:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ik denk dat je gebruik moet maken van de rma van plextor

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• DutchTSE
  • Niet online
als ik naar de winkel terug ga heb ik dan niet meer kans, en heb ik hem dan niet sneller terug?

want wil hem natuurlijk zo kort mogelijk kwijt zijn :)

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 17:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

DutchTSE schreef op 04 februari 2004 @ 21:40:
als ik naar de winkel terug ga heb ik dan niet meer kans, en heb ik hem dan niet sneller terug?

want wil hem natuurlijk zo kort mogelijk kwijt zijn :)
ik denk het niet

als je direct bij plextor doet komt dezelfde dag als je mazzel heb vervoer langs en heb je hem met een dag of 2 weer terug

de winkel zal alleen als tussenpersoon werken en lijkt mij dus langen daarnaast je moet naar de winkel terug terwijl plextor heb komt halen

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16
/delete..

[ Voor 95% gewijzigd door knights16 op 05-02-2004 19:42 ]

PVoutput

Pagina: 1