Asus Radeon 9600 SE slaat vast in XP

Pagina: 1
Acties:

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ik heb mijn PIII 866 op een Asus CUV 4x-e met 512MB sdram opgevrolijkt met een Asus Radeon 9600 SE 128MB.
Nieuweste drivers van Ati geinstalleerd. (versie 6.14 ofzo?)

Nu slaat het beeld al in windows vast. Na ongeveer een paar minuten ofzo. Muis staat stil, en even later springt het ding op zwart en gelijk weer terug, met de melding dat de VUdinges (sorry zit op mn werk dus weet ff niet meer precies wat) een fout heeft geconstateerd en dat de boel is gereset. Ik kan deze optie trouwens uitzetten, en dan knalt XP terug naar 4bit kleuren op 640x480 als he probleem zich voordoet.

Iemand een idee?

Ohw ja ik ben vergeten mijn drivers voor de vorige kaart (geforce2) te deinstalleren. Zou dit het kunnen zijn?
En hoe kan ik dat nu nog doen dan? Hij staat immers niet meer in de hardwarelijst.

Blender....

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

misschien is je voeding te zwak

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met een ati9600pro

inmiddels van een no-name 300 watt ramsj standaardvoeding naar een zalman 400 watt gegaan, omdat ik dacht dat het de voeding was (niet dus :()

standaard koelblok wat erop zat vervangen door een zalman zm-hp80c, coolermaster alu ramsinkjes op de ramchips en er blaast een 12 cm fan in het zijpaneel van buiten af direct over de videokaart.. koeling lijkt me ook niet het probleem dus, en het ding loopt nog steeds vast :(

vanmiddag sloop ik de kaart er weer uit, originele koeler er weer op en terug naar de winkel :{

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Probleem komt mij bekend voor. Ik heb het toen opgelost door AGP lager te zetten in de settings van de videokaart.

Verwijderd

Heeft hier misschien niets mee te maken, maar gebruik je Windows XP?
Ik had in het verleden last van een 'zwart beeld' voor een seconde met mijn GeForce 4 mx440. Is opgelost door 'gecombineerd schrijven' uit te schakelen in de instellingen van de videokaart.

(Instellingen » Geavanceerd » Probleem oplossen)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 12:19 ]

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:18:
Heeft hier misschien niets mee te maken, maar gebruik je Windows XP?
Ik had in het verleden last van een 'zwart beeld' voor een seconde met mijn GeForce 4 mx440. Is opgelost door 'gecombineerd schrijven' uit te schakelen in de instellingen van de videokaart.

(Instellingen » Geavanceerd » Probleem oplossen)
Heb ik geprobeerd.. werkt niet..
Mn AGP staat op 4x trouwens
HEb ook net nieuwe VIA drivers gedownd

Blender....

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Je zei net op MSN dan je hem ff hard ging laten werken. kDenk niet dat het iets zal helpen. Dat je de oude drivers niet eerst heb verwijdert maakt ook weinig uit. Ik neem aan dat je dat nu wel hebt gedaan...

maar wat het dan is... :S

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 16:43
je zegt zelf dat je je oude drivers niet hebt gedeinstalleerd....dus ik denk dat het daar aan ligt, verwijder ze helemaal en installeer dan is opnieuw je ati drivers

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
sjorremans schreef op 05 februari 2004 @ 18:19:
je zegt zelf dat je je oude drivers niet hebt gedeinstalleerd....dus ik denk dat het daar aan ligt, verwijder ze helemaal en installeer dan is opnieuw je ati drivers
Ik heb ze inmiddels verwijderd.. Maakt niets uit.
Kan ik nog iets aan mn instellingen wijzigen ofzo?

Blender....

Verwijderd

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem... ook een ATI 9600, maar dan met PIV 3.0 GHz, 512MB met windows XP home

maar, dan word het beeld zwart en moet je hem rebooten om hem weer te laten werken...

weet iemand wat ik moet doen?

(BTW: hij doet het niet met de ati drivers, al geprobeerd... nieuwste driver+DX9.0c werkt niet)

Verwijderd

Bij de 9600 serie kan dit volgens mij ook komen door Fast Write. Probeer deze eens aan en uit te zetten. Verder zou ik een keer de Omega-drivers proberen.

Verwijderd

je kun je drivers niet uninstalleren(niet goed in idere geval), van ATi --> nvidia of andersom = format

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:35:
je kun je drivers niet uninstalleren(niet goed in idere geval), van ATi --> nvidia of andersom = format
:?
Wat wil je hiermee toevoegen aan dit topic?

Verwijderd

dat kan heel goed het probleem zijn, bij dat bewegende balkje worden de drivers in werking gestelt (of aangesproken als het wilt noemen). dus het kan daar best aan liggen.

sorry dat ik iets zei, ik zal wel niets meer zeggen als je dat wil hoor sjongejonge

Verwijderd

Het ging mij erom dat je zonder onderbouwing met een statement komt. Die onderbouwing heb je nu dus gegeven. Verder staat er ook nergens dat de topickicker van nVidia » ATI is gegaan.

Verwijderd

[quote]Andre21 schreef op woensdag 04 februari 2004 @ 11:45:
Ohw ja ik ben vergeten mijn drivers voor de vorige kaart (geforce2) te deinstalleren. Zou dit het kunnen zijn?
quote]

zie hier :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:03:
Andre21 schreef op woensdag 04 februari 2004 @ 11:45:
quote]

zie hier :)
Die post dateert alleen uit februari 2004, lijkt me dat dat probleem onderhand wel opgelost is :7

Verwijderd

oh lol, ik had niet gezien dat dit om een nieuw iemadn ging ,sorry :o
Pagina: 1