**nieuw vraag in laatste replay (inzake ADO COMMAND)**
Ok, ik ben nu aan het onderzoeken hoe asp werkt dus
don't kill me enzo hoor ...
Maar goed;
ik moet dus iets in een acces db weg knallen en dat doe ik met het volgende
stukje code:
niet gelijk uithalen, ik heb dit stukje inderdaad eerst gebruikt om iets UIT de db
te halen en daarna gewoon zo laten staan en de sql opdracht aangepast.
het ligt trouwens niet aan de rechten, want als ik met een ander script wat al bestaat probeer iets weg te schrijven in de db lukt dat wel, het verschil
is dat die persoon dat zonder sql geschreven heeft en dus addrecord gebruikt.
maar als ik deze code uitvoer krijg ik dus de volgende error:
wat kan er aan de hand zijn dan ik snap het niet 100%
zou ik soms eerst de tabel moeten openen met het open command
en DAN pas de sql querie uitvoeren met rsmaillist.execute ofzo?
nou ja alvast bedankt greetz!
Ok, ik ben nu aan het onderzoeken hoe asp werkt dus
don't kill me enzo hoor ...
Maar goed;
ik moet dus iets in een acces db weg knallen en dat doe ik met het volgende
stukje code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%> <!-- #INCLUDE FILE="datastore.inc" --> <!-- #INCLUDE FILE="..\..\..\i&ascripts\adovbs.inc" --> <% server.scripttimeout=15 Dim DbConn Dim RsMailList Dim SqlMailList 'de connectie (DbConn) en de recordset (RsMailList) en queries (SqlMailList) Set DbConn = Server.CreateObject("Adodb.Connection") Set RsMailList = Server.CreateObject("Adodb.Recordset") SqlMailList = "INSERT INTO datum (bericht_id, bericht_datum) VALUES ('139', '2/4/2004')" DbConn.Open strConnect RsMailList.Open SqlMailList, DbConn, adOpenStatic, adLockOptimistic ' If RsMailList.EOF Then ' Response.Write "Helaas zijn er geen gegevens gevonden." ' Else ' Do Until RsMailList.EOF ' Response.Write RsMailList("bericht_id") & " - " & RsMailList("bericht_datum") & "" ' RsMailList.MoveNext ' Loop ' End If RsMailList.Close DbConn.Close Set RsMailList = Nothing Set DbConn = Nothing %> |
niet gelijk uithalen, ik heb dit stukje inderdaad eerst gebruikt om iets UIT de db
te halen en daarna gewoon zo laten staan en de sql opdracht aangepast.
het ligt trouwens niet aan de rechten, want als ik met een ander script wat al bestaat probeer iets weg te schrijven in de db lukt dat wel, het verschil
is dat die persoon dat zonder sql geschreven heeft en dus addrecord gebruikt.
maar als ik deze code uitvoer krijg ik dus de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
| ADODB.Recordset error '800a0e78' Operation is not allowed when the object is closed. /intrascripts/lichtkrant/tryout.asp, line 37 |
wat kan er aan de hand zijn dan ik snap het niet 100%
zou ik soms eerst de tabel moeten openen met het open command
en DAN pas de sql querie uitvoeren met rsmaillist.execute ofzo?
nou ja alvast bedankt greetz!
[ Voor 10% gewijzigd door intrix op 04-02-2004 12:41 ]
welcome my son, welcome to the machine