Software voor meerpersoons-huishoudens?

Pagina: 1
Acties:

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 10:21
Ik ben al een hele tijd op zoek naar software voor een meerpersoonshuishouden(zoals een studentenhuis) waarin je kunt bijhouden wie welke uitgave doet en hoeveel mensen aan elkaar verschuldigd zijn. Je kunt met excel wel een eind de goede kant op komen, maar het heeft veel nadelen: er kan maar 1 iemand tegelijk aan werken, het is lastig om rekening te houden met mensen die erbij komen of weggaan en het werkt niet eenvoudig om te verrekenen aan elkaar. zo kan ik nog wel even doorgaan.

Weet iemand of dit bestaat, of zijn er misschien excel macro's of databases in de omloop die dit aankunnen? het is technisch best eenvoudig haalbaar om iets dergelijks te maken, maar als ik dat ga doen wil ik het wel universeel toepasbaar maken, dus ik wacht nog liever even voor ik er veel tijd in ga steken...

• .Johnny
of anders: hoe doen jullie dat met excel of andere oplossingen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor zoiets heb je een database nodig, je zou het met MS access kunnen doen, je moet dan wel iets weten over het maken van databases.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

ik heb er voor hier in huis eentje gemaakt in MS Access.
De volgende features:
- inkopen verrekenen (over alle bewoners die thuis zijn)
- maaltijden verrekenen (over iedereen die mee eet, je kan ook opgeven dat iemand met meerdere personen mee eet en dus meer moet betalen)
- je kan opgeven dat je op vakantie bent, en hoeft dan niet mee te betalen aan de inkopen (standaard dan, je kan het natuurlijk wel forceren :))
- natuurlijk de bekende bier turflijst met sneltoetsen
- het hele programma is zonder muis te gebruiken
- hoofdscherm met statistieken (zal ff screenie posten)
- geld overmaken naar elkaar, dus als ik voor iemand ergens 5,- heb voorgeschoten kan hij dat virtueel naar mij terug boeken

erg chique. De hele interface is gemaakt op 5 personen, maar het programma kan met een oneindig aantal bewoners werken.

screenie, let maar niet op de 'privacy gevoelige info'
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22901/full.jpg

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• .Johnny
Doe mij er maar zo eentje :)
kan dat?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kratje bier? :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Hierzo hebben we iemand een proggie daarvoor in elkaar laten zetten. Heeft ie in Java gedaan. Ivoeren wie het voedsel betaald, prijs, en mee-eters en gaan!

Zelf totaal geen ervaring met Java, maar zoiets als dit hoeft volgens mij echt geen dik vet databeest achter te zitten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@ Boss Owwww!!! Die wil ik ook!!! Welke MsAccess is dit? Kun je m mailen naar mij? O nee, wacht, kratje bier ... euh? serieus? Dan moet ik wel ff mijn huisgenoten overhalen, wil ik wat meer screenshots en specs

Over privacy gesproken: Die Birger drinkt wel ... :)

@Iorgie Heb jij screenshots?

==
hoi

• .Johnny
Euh, java programmeren is ook niet echt een probleem voor mij, dus als ik dat java ding eens zou kunnen proberen, zou wel vet zijn...
Pagina: 1