Toon posts:

[win2k] Mandatory account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag.

Ik loop stage bij een school waarij de leerlingen allemaal inloggen onder de account user2.
Deze account is niet voorzien van een wachtwoord en heeft alle rechten wat dus niet de bedoeling is
. Nu heb ik een nieuwe container school gemaakt met daarin die user2 ik heb die container via groepsbeleid voorzien van aantal instellingen. oa active desktop. Het probleem is dat als ik deze instellingen heb bewaard en opnieuw inlog als user2 geen een enkele van deze instellingen word uitgevoerd. Ook is user2 lid van domeingebruikers. het bestand ntuser.dat heb ik gerenamed naar ntuser.man zodat deze altijd word gebruikt als de leerlingen inloggen.

wat doe ik fout?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 10:38:
Ik heb de volgende vraag.

Ik loop stage bij een school waarij de leerlingen allemaal inloggen onder de account user2.
Deze account is niet voorzien van een wachtwoord en heeft alle rechten wat dus niet de bedoeling is
. Nu heb ik een nieuwe container school gemaakt met daarin die user2 ik heb die container via groepsbeleid voorzien van aantal instellingen. oa active desktop. Het probleem is dat als ik deze instellingen heb bewaard en opnieuw inlog als user2 geen een enkele van deze instellingen word uitgevoerd. Ook is user2 lid van domeingebruikers. het bestand ntuser.dat heb ik gerenamed naar ntuser.man zodat deze altijd word gebruikt als de leerlingen inloggen.

wat doe ik fout?
Werkt die GPO wel als je een ntuser.dat gebruikt ?

En die instellingen in die GPO, zijn dat user- of systeeminstellingen ?

[ Voor 5% gewijzigd door StevenK op 04-02-2004 11:07 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn user instelligen.

en of het wel met .dat werkt weet ik niet zit momenteel niet op de server maar ik probeer het zo spoedig mogelijk.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 20:19

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doe eens een gpresult op de client ? Dan kan je zien welke policies er gelanden worden. Kijk ook eens in je 'event log' daar staan waarschijnlijk foutmeldingen van niet verwerkte gpo's :)

Heb je op de server, welk OS deze ook heeft de gpo in het management console geenabled ?

Tevens zou het fijn zijn als je zoiezo iets duidelijker bent in het uiteenzetten van je probleem. Lees even Windows Operated Systems - Policy hierover door. Welk service pack heb je bijvoorbeeld ? en wat heb je allemaal al geprobeerd ? Lees ook nog even Windows 2000: Account & Computer policy's zetten door voor meer info over Group Policies :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters