Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ADSL] Demon DSLExpress: gesplitste telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Demon ADSL dslexpress aangeschaft (doei chello! :P)
en heb alles ontvangen + bevestigingsmail van Demon dat de lijn is opgeleverd.

Nu is mijn vraag gaat deze setup werken:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.stunnenberg01/setup.jpg

Omdat ik van meerdere hoor dat die splitter dus VOOR het hele telefoon verhaal in huis geplaatst moet worden. Als ik namelijk bovenstaande setup maak thuis dan wordt mijn ADSL verbinding op m'n pc verbroken als ik de telefoon opneem die direct op het "KPN" kastje zit. het probleem is dus dat ik dus NIET bij dat kastje van de KPN kan komen, omdat ik in een wat ouder huis woon zit dat ding op een hele rare plek en zit er nu een laag plamuur overheen en een lik verf :'(

Ook als ik bij de telefoon die direct op het "KPN" kastje zit een splitter stop werkt mijn telefoon nog niet correct (draadloos ding) als ik erin praat hoort de ander mij wel goed, maar andersom hoor ik de persoon HEEL zachtjes. (maar bellen via de basisunit gaat perfect!)

dus een 2de splitter zou deels een oplossing zijn :(

Ziet het ernaar uit dat ik toch maar die plamuur moet webhalen en bij het hoofdpunt de boel moet gaan splitsen? (m'n ouders zijn toch op vakantie >:))

Verwijderd

Nee je moet de splitter echt ervoor hebben. Want anders gaat het echt niet goed werken, het kan wel denk ik, maar denk geen support he ;) . Kun je er echt niet bij komen?

Verwijderd

Topicstarter
nope, ja tis een uitsparing in de muur dat weet ik wel, daar zit de boel in wat dus van buiten het huis ingaat. daaroverheen zit een afdekplaatje van de kpn .. en daar heb m'n pa dus blijkbaar plamuur + verf overheen gesmeerd omdat het midden in de kamer tegen de muur zit, en de telefoon ergens anders staat :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 10:44:
nope, ja tis een uitsparing in de muur dat weet ik wel, daar zit de boel in wat dus van buiten het huis ingaat. daaroverheen zit een afdekplaatje van de kpn .. en daar heb m'n pa dus blijkbaar plamuur + verf overheen gesmeerd omdat het midden in de kamer tegen de muur zit, en de telefoon ergens anders staat :'(
Zelf wonen wij ook ook in een oudhuis, maar mijn avder heeft meteen KPN een nieuwe aansluiting laten maken in het huis. De vorige bewoner had er een grote klerezooi van gemaakt dus wij wilden het meteen storing vrij hebben >:) .
Of je hetzelf kan doen, denk ik ook wel. Maar kan je het ook niet openbikken en dan weer dichtsmeren B) ? En anders zou ik zo zeggen: Probeer het :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

het leven is zoooooo simpel:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/JvS/adslsetup.jpg

Ik ga ervanuit dat het gewoon één telefoonlijn is (dus als ik jouw nummer bel, dan gaan alle telefoons gewoon over), dan kan je namelijk gewoon die ene aansluiting van de ISRA niet meer gebruiken en alle telefoons via de phone uitgang van de splitter laten lopen.

Je kan zoals je zegt inderdaad ook een tweede splitter op de lijn naar boven aansluiten.

[ Voor 69% gewijzigd door JvS op 04-02-2004 10:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 04 februari 2004 @ 10:48:

[afbeelding]

Ik ga ervanuit dat het gewoon één telefoonlijn is (dus als ik jouw nummer bel, dan gaan alle telefoons gewoon over), dan kan je namelijk gewoon die ene aansluiting van de ISRA niet meer gebruiken en alle telefoons via de phone uitgang van de splitter laten lopen.

Je kan zoals je zegt inderdaad ook een tweede splitter op de lijn naar boven aansluiten.
Tjah hier dacht ik ook direct aan ;) . Alleen dan moet je dus ook weer je telefoon's splitten (gene probleem).
Succes :P

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het simpelste is gewoon een tweede splitter voor die telefoon die nu niet achter een splitter zit. Dit zou zelfs wel eens de goedkoopste oplossing kunnen zijn als je alle moeilijkheden/rotzooi en materriaal-kosten van andere oplossingen mee laat wegen.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 04-02-2004 10:52 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 04 februari 2004 @ 10:48:

[afbeelding]

Hehe ja dat snap ik dat het zo ZOU moeten zijn (althans het beste)...
maar dan moet ik ook nog eens een extra telefoonlijn vanaf de splitter naar m'n dsl modem trekken (die boven staat) .. die kan ik in de huiskamer zetten en dan vanaf daar met UTP verder werken (zit al een gat in het plafond van chello :))
MAAR dan moet ik toch weer vanaf dat punt weer een telefoonpijn naar de splitter trekken .. het wordt dus OF de kruipruimte in .. of een extra splitter aanschaffen en hopen dat dat werkt .. :(

en dan zit ik weer met het probleem dat mijn draadloze telefoon niet goed werkt ..
Ik kan vanaf de handset bellen en praten .. de ander hoort mij dan prima, maar ik hoor de ander via de handset HEEL zachtjes .. doe ik dit alles vanaf de basisunit (bellen / praten) is WEL alles perfect .. (ook met een andere niet draadlozer telefoon)

Wat je al niet moet doen voor een beetje inet aansluiting ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 10:46:
[...]

Zelf wonen wij ook ook in een oudhuis, maar mijn avder heeft meteen KPN een nieuwe aansluiting laten maken in het huis. De vorige bewoner had er een grote klerezooi van gemaakt dus wij wilden het meteen storing vrij hebben >:) .
Of je hetzelf kan doen, denk ik ook wel. Maar kan je het ook niet openbikken en dan weer dichtsmeren B) ? En anders zou ik zo zeggen: Probeer het :9
Mja, ik wil gewoon simpel 1 kastje naast het radio/tv kastje waar ik de boel op kan gaan verdelen :/
Pagina: 1