Toon posts:

Draadloos internet via ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ADSL-lite (1024-256) via wanadoo
Heb een Alcatel 500 Ethernet modem en een Trendnet TEW-431BRP AP/router (802.11G)
Ik wil het modem ipv op de PC op het AP aansluiten en zo verschillende PC en notebooks INternet toegang geven.

Mijn vraag: KAn dit op deze manier? en zo ja wat moet ik doen om de internet verbinding op deze manier tot stand te brengen en open te houden, ook als geen enkele PC aanstaat?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Even in de handleiding van je AP lezen hoe het moet...
Standaard opstelling (ADLS - modem - router) dus ook standaard oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Lees even de faq, en zoek even wat rond op AP's en routers zou ik zeggen :Y) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp wel hoe het e.e.a. met elkaar verbonden dient te worden, maar wat ik niet weet is:

Hoe krijg ik het modem zover dat ie een verbinding maakt zonder dat daar een PC bij betrokken is?

Normaal moet ik via een inbelverbinding de verbinding maken

Verwijderd

Dat doet de router voor je als het goed is...

Verwijderd

simpel je kan normaal je router instellen. Daar stel je in wat de login en paswoord van je account is en de router zal dan automatisch inbellen indien er een client is die internet wil...

let wel op dat je in je router ook encryptie insteld. Maar zoals gezegt, dit is allemaal te vinden in de handleiding of zal je netjes gevraagd worden in de wizard (meeste routers hebben een cdtje mee geleverd met een wizard om dit alles veel makkelijker te maken)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:15:
simpel je kan normaal je router instellen. Daar stel je in wat de login en paswoord van je account is en de router zal dan automatisch inbellen indien er een client is die internet wil...

let wel op dat je in je router ook encryptie insteld. Maar zoals gezegt, dit is allemaal te vinden in de handleiding of zal je netjes gevraagd worden in de wizard (meeste routers hebben een cdtje mee geleverd met een wizard om dit alles veel makkelijker te maken)
Is het ook mogelijk om de inbelverbinding op te laten staan als alle computers uit staan?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Wat staat er in de gebruikershandleiding van de Alcatel...?
Heb je daar uberhaupt in gezocht ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:31:Is het ook mogelijk om de inbelverbinding op te laten staan als alle computers uit staan?
Ja, dat is mogelijk. Je computers hebben helemaal niets te maken met iets dat de router/AP doet, die staan helemaal los van elkaar :)

Verder raad ik je toch even aan de handleiding van je router/AP en modem door te nemen. De opzet die jij wilt is de meest gebruikelijke met die apparatuur, je hoeft niet bang te zijn dat iets niet kan of dat het je niet lukt. Lees eventueel ook op internet eens wat handleidingen door over die router/AP.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.