[win2k] Krijg geen ip meer van dhcp server

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik draaide vanochtend met adaware een scan over me pc hij vond veel spyware en dat soort rommel dat heb ik netjes verwijderd, echter na een reboot krijgt me windows 2000 prof SP4 geen IP meer van de dhcp server. De kabel zit er goed in geeft een link de kabel werkt wel om me laptop.

Ik heb geprobeerd om
1. tcp/ip te verwijderen en opnieuw te installeren
2. Me NIC verwijderd en opnieuw geinstalleerd (drivers)

Maar nog steeds krijg ik geen ip van de dhcp server terwijl andere computers wel werken.
als ik ipconfig /renew doe dan krijg ik de melding

An operation was attempted on something that is not a socket

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Dennis
  • Laatst online: 00:31
En heb je al de tweede stap gedaan bij TCP probleemoplossing in dit geval? Namelijk een vast IP adres?

• cool0
Dan kan ik wel op het netwerk browsen dus alle harddrive mappings bekijken maar dan kan ik niet internetten.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
Probleem zat hem in de Winsock.

Winsock 1 & 2 verwijderen.

TCP/ip verwijderen

computer opnieuw opstarten als TCP/ip niet opnieuw geinstalleerd is
zelf instaleren

en zie daar alles werkt weer.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Even een kickje voor wat meer info.

Ik had hetzelfde probleem, kwam deze pagina tegen en tegelijk de oplossing die ms geeft om dat winsock en tcp/ip te verwijderen. Wel zo makkelijk om even te melden, IMHO..

http://support.microsoft.com/?id=318584

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.