Toon posts:

ASIO drivers SB audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een "probleem" met de drivers van de audigy 2 zs van creative. Het is niet echt een probleem maar meer een vraag.

Ik zit met het volgende. Hier waar ik stage loop heeft men zo'n kaart aangeschaft voor de stageopdracht van mij. Deze opdracht heeft te maken met opnemen van geluid via ASIO drivers. Nu heb ik op de site van Steinberg (www.steinberg.net) de SDK gedownload zodat ik zelf een programmaatje kan maken dat met die kaart kan communiceren.

Het probleem is dat wanneer ik de ASIOInit() funcite van die SDK aanroep, hij die drivers niet vindt. De kaart is hier geïinstalleerd door de IT-service desk, en je mag dus zelf helemaal geen f#ck installeren.

De vraag:
Kan het zo zijn dat die ASIO drivers helemaal niet geinstalleerd zijn of zitten die altijd erbij? Hoe kan ik deze Selecteren/Testen/Zien... Nergens ind e geïnstalleerde software kan ik iets lezen van ASIO.

Alvast bedankt, _/-\o_

mzzls B&Y...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
zit er uberhaupt wel ASIO support op die audigy :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
de audigy heeft ASIO support, en als men de laatste drivers installeert van creative voor deze kaart en verder niks verkloot dan moet asio support 100% werken. Ik denk dat je je probleem dan ook bij de drivers en dus de IT servicedesk moet zoeken... (succes, als er iets lastig is is het wel een koppige servicedesk :X)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Musicians will also benefit from its true 24-bit/96kHz recording and low-latency ASIO 2.0 support.
Bron: http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=510

Ja, de audigy kaarten hebben ASIO

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22
Volgens mij zitten er standaard geen asio-drivers bij een creative-kaart.

Check hier anders effe.

Maar aangezien je niks kan installeren op je pc, zal je denk ik sloot zitten. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 04-02-2004 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik gelezen heb hier en daar is dit de eerste kaart van Creative met ASIO. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Moet ik dat ASIO ergens kunnen selecteren? Ik neem aan dat de standaard MME drivers er ook op zitten toch? Dus ik zou moeten kunnen switchen, of is het zo dat je 1 type driver selecteert en wil je een andere dan moet je die andere driver er overheen schrijven?

Ben niet helemaal thuis in dat ASIO gebeuren :P

thanx voor de info,

mzzls!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
als je gewoon de creative driverpackage installeert heb je asio. Het is niet zo dat je een andere driver ervoor moet installeren ofzo, asio en de rest werkt gewoon naast elkaar allemaal. Alle audigy kaarten supporten asio, ik heb een audigy1 en die kan t ook.

[ Voor 28% gewijzigd door P5ycho op 04-02-2004 10:59 ]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
P5ycho schreef op 04 februari 2004 @ 10:58:
als je gewoon de creative driverpackage installeert heb je asio. Het is niet zo dat je een andere driver ervoor moet installeren ofzo, asio en de rest werkt gewoon naast elkaar allemaal. Alle audigy kaarten supporten asio, ik heb een audigy1 en die kan t ook.
Ah zo, Thanks. Nou dan neem ik aan dat de ASIO api ook gewoon geïnstalleerd is.

Het enige wat ik dan nog moet hebben is iets om het te testen. Cubase ondersteunt wel maar heb ik hier niet :(

Weet iemand hoe ik dit dan zou kunnen testen?

• Adion
  • Laatst online: 02-08 19:03
Als ik mij niet vergeet zoekt die sdk wel zelf niet naar welke ASIO devices er in je systeem zitten.
Bovenaan is een constante gedefinieerd met de naam van de asio driver die hij moet gebruiken.
Je kan dit programmaatje gebruiken om te kijken of er ASIO devices gevonden worden, en welke naam die dan hebben.
Dit programmaatje zit normaal bij de fmod sdk.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Adion schreef op 04 februari 2004 @ 12:29:
Als ik mij niet vergeet zoekt die sdk wel zelf niet naar welke ASIO devices er in je systeem zitten.
Bovenaan is een constante gedefinieerd met de naam van de asio driver die hij moet gebruiken.
Je kan dit programmaatje gebruiken om te kijken of er ASIO devices gevonden worden, en welke naam die dan hebben.
Dit programmaatje zit normaal bij de fmod sdk.
Ja inderdaad zoiets bedoelde ik.

Ik heb het ook al gevonden in de ASIO SDK. Het is wat jij zegt, je moet opgeven welke ASIO driver hij moet selecteren. Hij zoekt ze wel overgens. Alleen kiest ie ergens in de asiodrivers.cpp file een uit d.m.v. een stringcompare met de naam die jij opgeeft. Daar giing het dus fout. Ik gaf gewoon maar een naam op. Maar goed ook anders was ik er niet zo veel over te weten gekomen :D

Heb het programmaatje opgeslagen...

Dus opgelost!

thanx mzzls
Pagina: 1