Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• saila.1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo, even mijn ervaringen met nummerherkenning en de siemens giga 4015.

Na aanvraag nummerherkenning werkte het eerst niet. Zou te maken hebben met ADSL (via HCC-net). Na een reset in de centrale ging het prima. Een paar weken geleden viel echter de nummerherkenning uit. Ik heb het geprobeerd door het toestel vóór de adsl-splitter aan te sluiten maar ook dan geen nummerherkenning. Ben naar mijn buurman gegaan die op dezelfde centrale zit en ook een ADSL heeft via HCC-net. En daar werkt de nummerherkenning op mijn toestel wel!
Dus de KPN erbij gehaald. De monteur was op de hoogte van het probleem, hij zij dat er intern een email over het probleem is verstuurd. Zijn nummerherkenningsapparaatje werkte overigens wel bij mij en -opmerkelijk- als dit apparaatje is tussengeschakeld naar mijn Siemens werkt ook op mijn Siemens de nummerherkenning weer. Na weghaling van nummermelder van de KPN viel ook mijn nummerherkenning op de Siemens weer weg. De KPN heeft nog geen oplossing voor het probleem.
Een paar conclusies:
- combinatie Siemens 4015 met Adsl kan werken, zie mijn experiment met de buurman,
- Het ligt niet aan de centrale: bij mijn buurman werkt het wel, bij mij niet.
- Wanneer een KPN-nummermelder werkt, hoeft een Siemensnummermelding nog niet te werken.

Het moet dus een combinatie van factoren zijn. Wel merkwaardig dat met tussenschakeling van een een KPN-nummermelder de Siemensnummermelding ook werkt.

Wordt vervolgd? Maar dan wel door KPN! gr, Saila.1

saila.1

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vergelijkbaar recent topic: Nummerherkenning weg sinds ADSL

{signature}