Beste Iedereen,
Ik heb meerdere XP pc's in mijn netwerk staan die allemaal een ipadres krijgen van een DHCP server.
Alles werkt goed tot vanochtend, want ik krijg ineens op 3 pc's een ipconflict.
De pc's hebben allemaal een andere ipadres en toch krijgen ze kort na elkaar een ipconflict(meerdere keren na elkaar)
Er zijn geen handmatige ipadressen aanwezig in dit netwerk.
Er zijn maar 15 pc's en 2 netwerkprinters en ben ze allemaal even nagelopen.
Heb een 2000 server draaien en een router.....
Nu heb ik gelezen in een ander topic dat het misschien zo kan zijn dat iemand anders het ipadres van mijn router gebruikt....kan het zijn dat ik hierdoor conflicten krijg ?
En heeft dit te maken met de recente invasie van het met MyDoom virus besmette e-mails (gelukkig netjes opgevangen door mijn antivirus programma).
Alvast allemaal bedankt voor de hulp
Ik heb meerdere XP pc's in mijn netwerk staan die allemaal een ipadres krijgen van een DHCP server.
Alles werkt goed tot vanochtend, want ik krijg ineens op 3 pc's een ipconflict.
De pc's hebben allemaal een andere ipadres en toch krijgen ze kort na elkaar een ipconflict(meerdere keren na elkaar)
Er zijn geen handmatige ipadressen aanwezig in dit netwerk.
Er zijn maar 15 pc's en 2 netwerkprinters en ben ze allemaal even nagelopen.
Heb een 2000 server draaien en een router.....
Nu heb ik gelezen in een ander topic dat het misschien zo kan zijn dat iemand anders het ipadres van mijn router gebruikt....kan het zijn dat ik hierdoor conflicten krijg ?
En heeft dit te maken met de recente invasie van het met MyDoom virus besmette e-mails (gelukkig netjes opgevangen door mijn antivirus programma).
Alvast allemaal bedankt voor de hulp